مستانه مهاجر تدوینگر "همه چیز برای فروش" ساخته امیر ثقفی درباره دلیل حذف این اثر از جشنواره فجر گفت: مسئولان می‌گویند فیلم تلخ است و چون جشنواره جشنی برای سینمای ایران است نمی توان فیلم‌های تلخ نشان داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ مستانه مهاجر تدوینگر سینمای ایران به خبرنگار مهر گفت: وقتی فیلم "همه چیز برای فروش" را پس از آماده‌سازی همان روزهای اول به دفتر جشنواره ارائه کردیم، من چند تلفن داشتم که دوستان عنوان می‌کردند این فیلم کارگردانی و تدوین بسیار خوبی دارد.

وی افزود: این موضوع در حالی است که وقتی اسامی آثار مسابقه فجر اعلام شد، نام این فیلم در میان آنها نبود. وقتی علت را شخصا درباره این موضوع از مسئولان برگزاری جشنواره فجر می پرسم، آنها می گویند فیلم تلخ است و چون جشنواره فجر جشنی برای سینمای ایران است نمی توان چنین فیلم هایی را با این فضا و مضمون نمایش دهیم!

مهاجر ادامه داد: آیا تلخ بودن فضای یک فیلم باعث عدم حضور آن می شود؟ این پاسخ بیشتر یک شوخی است. مگر "از کرخه تا راین" فیلم تلخی نبود که در همین جشنواره 12 جایزه از آن خود کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: بهتر است مسئولان برگزاری جشنواره پاسخ روشنی درباره این فیلم به عوامل آن ارائه کنند. نمی شود به یک گروه که برای ساخت یک فیلم وقت گذاشته‌اند، چنین پاسخ‌هایی داد. در صورتی که چنین فیلم هایی در دنیا هم مخاطب خود را داند، نمی‌توان چنین تفکرهایی را از سینما حذف کرد.

مهاجر در ادامه افزود: به من می گویند که تو دو فیلم دیگر در جشنواره داری و دیگر نباید ناراحت حضور "همه چیز برای فروش "باشم. اما من تمام فیلم‌هایی را که برای آنها زحمت کشیده ام را دوست دارم و هرکدام از آنها برای من جایگاه خاصی دارند. سالها است در این سینما کار می کنم. هیچ وقت توقعی هم نداشته ام. جایزه هایی هم گرفته ام. هیچ شخصی از تقدیر و تشویق بدش نمی آید. اما این موضوع دلیل نمی شود که من ندانم علت حضور نداشتن این فیلم چیست؟

وی در پایان تاکید کرد: به کارگردان فیلم عنوان شده است که می تواند "همه چیز برای فروش" را در بخش خارج از مسابقه نمایش دهد. معلوم است که کارگردان نمی پذیرد. به هر حال این فیلم جایگاه خود را پیدا می کند و دیده خواهد شد و مهجور نمی‌ماند اما با شنیدن چنین پاسخ هایی و نبود فیلم در این جشنواره خستگی به تن عوامل ماند.

مستانه مهاجر امسال با دو فیلم "خاک و مرجان" و "گهواره ای برای مادر" در جشنواره فجر حضور دارد.
 

برچسب ها: فیلم ، حدف ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار