امسال جشنواره فيلم فجر به لحاظ استقبال نسبت به سال گذشته بي سابقه بوده است.

يزدان عشيري، مدير روابط عمومي جشنواره فيلم فجر، در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص استقبال مردم از سينماها و آمار فروش بليط گفت: آمار فروش به صورت تفکيک شده در اختيار ما قرار نگرفته است اما در مجموع سي و يکمين جشنواره فيلم فجر هم با استقبال مردمي و هم با استفبال مخاطان خاص مواجه شده است.
وي ادامه داد: پيش فروش بليط هاي جشنواره قبل از شروع، نشان از استقبال خوب در روز هاي آتي بوده است به طوريکه ميزان فروش بيش از ظرفيت هاي جشنواره سال گذشته بوده است و علت اين امر به اطلاع رساني خوب و رشد عمومي فرهنگي وسينمايي جامعه برمي گردد.
عشيري ضمن اشاره به استقبال قابل قبول مردمي بعد از آغاز جشنواره افزود: باوجود اينکه اولين نمايش جشنواره مستند بوده است اما به لحاظ استقبال مورد توجه بسياري قرار گرفت و با استقبال 60 درصدي روبه رو شد که اين اتفاق در طول برگزاري جشنواره بي سابقه بوده است.
وي ادامه داد: نمايش همزمان در روز اول نيز نتوانست از استقبال کاهش دهد و هر دو نمايش با مخطبان زيادي همراه بود با رشد 35 درصد پيش بيني اکران فوق العاده را نيز داشتيم که براي اولين بار در سينما فرهنگ سانس فوق العاده انجام شد.
عشيري در خصوص استقبال کم از فيلم عقاب صحرا عنوان کرد: اکران صبح با محدوديت هاي کاري باعث ريزش مخاطب مي شود امروز 1300 نفر در سالن سينمايي برج ميلاد حضور داشتند و اکنون هم به دليل برگزاري نشست هاليووديسم و حضور در آن مراسم مخاطبان را کاهش داده است و با اين وجود استقبال از فيلم کم نبوده است.
وي در خصوص اعلام آمار دقيق فروش بليط ها اظهار داشت: تا پايان جشنواره و بعد از جمع بندي با مديران سينمايي نتايج نهايي اعلام خواهيم کرد و 20 سينما به صورت همرمان فيلم هاي جشنواره را نمايش ميدهند  
عشيري در خصوص بيلت هاي روزانه جشنواره افزود: درصدي از ظرفيت بليط  با توج به اينکه برخي از مردم بليط هاي پيش فروش را قادر به خريداري نيستند به صورت روزانه انجام مي‌شود.   
وي در خصوص بحث بازار سياه خاطر نشان کرد: بازار سياه مطرح شده با برنامه ريزي ستاد در برنامه ريزي و طراحي بارکد سريال هيچ گونه بازار سياه و جعل بليط نداشتيم.
وي افزود: فيلم‌هاي "حوض نقاشي"، "رسوايي" و "گناهكاران" در جشنواره توجه مخاطبان مردمي را به خود جلب كردند.

براي ديدن اخبار و عكسهاي جشنواره اينجا را كليك كنيد
برچسب ها: جشنواره ، فیلم فجر ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار