یک کارشناس سیاست خارجی گفت: حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی یکی از موضوعات نهادینه در سیاست خارجی و امنیتی آمریکا بوده و کسی که در این چارچوب قرار گیرد خواسته يا ناخواسته سیاست خارجی اين کشور بر نظر شخصی وی قالب می‌شود.

"حسین معین‌آبادی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به سخنرانی "چاک هگل" و تغییر موضع وی در مورد لابی صهیونیسم گفت: حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی یکی از موضوعات نهادینه در سیاست خارجی و امنیتی آمریکا بوده و کسی که در این چارچوب قرار گیرد خواسته يا ناخواسته سیاست خارجی اين کشور  بر نظر شخصی وی قالب می‌شود.

وی افزود: با حضور افرادی که رویکرد نرم‌تری نسبت به منطقه خاورمیانه دارند، شاهد تغییر روش آنها در دستيابي به اهداف خواهيم بود اما به علت حضور لابی صهیونیسم نمی‌توانيم شاهد تغییر سیاست‌ها در مورد رژیم اشغالگر قدس باشيم.

اين کارشناس سیاست خارجی در ادامه با توجه به حضور جمهوری‌خواهان در دولت دموکرات اوباما، تصریح کرد: بده بستان‌‌های سیاسی و مساله تصويب بودجه که توسط کنگره، که اکثریت آن را جمهوری‌خواهان تشکیل می‌دهند، صورت مي‌گيرد باعث ایجاد اجماع بین آنها شده و به علت بحث استراتژی تهاجمی آمریکا در قبال کشورهای هدف می‌توان شاهد حضور جمهوری‌خواهان در کنار دموکرات‌ها بود.

وي در پايان خاطرنشان کرد: بعد از واقعه 11 سپتامبر و به‌وجود آمدن نظامي تک‌قطبی در آمریکا اين کشور تنها اهداف خاصي از جمله پیشبرد منافع اين کشور، فشار به جمهوری اسلامی ایران، حمایت از رژیم جعلي صهیونیستی، مسائل حقوق بشر و  جنگ‌افروزي به بهانه مقابله با تروریسم را دنبال مي‌کند و هيچگاه از حول اينها خارج نشده است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: معین ، آبادی ، رژیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار