معاون توسعه فناوری و صنایع پیشرفته سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت:دستگاه شبیه ساز جوش کاری برق با حمایت مالی این سازمان در قالب طرح نوآوری برای نخستین بار در کشور ساخته شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،مهرداد صباغی تصريح كرد: دستگاه شبیه ساز جوش وسیله ای جهت ارائه آموزش های عملی به کارآموزان جوش کاری برق است که با تعریف پروژه ای در سرفصل نوآوری با حمایت ایدرو و تلاش متخصصان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری تولید شده است.

وی ادامه داد: تمرین عملیات جوش کاری در شبیه ساز، در مقایسه با جوش کاری واقعی ارزان تر بوده و به دلیل عدم وجود خطر تشعشع، شوک الکتریکی و سوختگی، دارای ضریب ایمنی بیشتری است و اقدامی به منظور توسعه توان آموزشی در فضای مجازی با کلیه استانداردهای فضای واقعی است.

به گفته صباغی، این دستگاه را می توان برای کسب تجربه علمی و تعیین پارامترهای جوش کاری در مواردی که جوش کار تجربه لازم را ندارد، نیز مورد استفاده قرار داد.

از جمله آثار تولید و استفاده از دستگاه شبیه ساز جوش می توان به ایجاد اشتغال، آموزش ارزان و ایمن جوش کاری در سطوح مبتدی تا حرفه ای، آموزش طراحی جوش کاری و اصول و مبانی علمی استاندارد آن و ایجاد زمینه اشتغال در جهت گسترش فناوری جوش کاری اشاره کرد.

لازم به ذكر است ،دستیابی به دانش فنی طراحی دستگاه شبیه ساز جوش کاری برق، تدوین استانداردهای مربوطه و ساخت دستگاه شبیه ساز جوش با قابلیت هایی نظیر ایجاد صوت و اخطار به کارآموز در صورت نامناسب بودن طول قوس، ایجاد گزارش الکترونیکی و تخصیص نمره، محاسبه ی عمق نفوذ جوش، ایجاد صدای شبیه سازی شده جوشکاری در حین انجام کار، توانایی مقایسه کاربرهای مختلف، محاسبه زمان جوشکاری وغیره از جمله مهم ترین دستاوردهای مهم این پروژه می باشد./س

برچسب ها: شبیه سازی ، جوش ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار