نانو فناوری با بنیه علمی قوی توانسته اولویت دوم را در ایران به خود اختصاص دهد.

سرکار رييس ستاد فناوری نانو در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: باید بنیه علمی کشور در حوزه فناوری نانو قوی باشد و با بنیه علمی می توانیم در این حوزه تسلط پیدا کند و توسعه فناوری خود، نوآوری را به وجود خواهد آورد.

وی گفت: این حوزه باید مفاهیمی ساده از دانش آموزان شروع می شود که در حال حاضر بیش از شانزده هزار دانش آموز در سال 91 در این حوزه آموزش دیده اند.

وی عنوان کرد: در این 29 دانشگاه در مقطع ارشد و چهارده دانشگاه در مقطع P.HD در حوزه فناوری نانو مشغول به کارند.

وی افزود: بیش از دوازده هزار پایان نامه در مقطع ارشد و دکتري ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: بنیه علمی قوی در کشور با صد و بیست عنوان کتاب در حوزه فناوری نانو توزیع شده همچنین بیست و سه کتاب به زبان انگلیسی در مجامع بین المللی توزیع شده است، پایدار خواهد ماند و موجب تسلط کشور در این حوزه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال 2000، هشت مقاله معتبر بین المللی در زمینه نانو بوده که در سال 2011 از مرز 3800 مقاله عبور کردیم و از سالی هشت مقاله به روزی هشت مقاله رسیدیم تا در سطح بین المللی ایران رتبه پنجاه و نه و در جهان اسلام بعد از عربستان، ترکیه، مصر، مالزی، تونس رتبه ششم را دارد.

وی در نهایت گفت: در حال حاضر از لحاظ اولویت دهی ایران رتبه دوم بعد از سنگاپور در دنیا دارد در حوزه مقالات حوزه فناوری نانو مدیون تلاش متخصصان است./ع2

برچسب ها: نانو ، فناوری ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار