به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تابلوهای نقاشی از هنرمندان معروف و معاصر کشور جعفر روحبخش و مسعود عربشاهی، در موزه جهان نمای مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، سهیلا اسدی، مسئول موزه جهان نما با اعلام این خبر گفت: این آثار که با تکنیک رنگ و روغن بر روی بوم خلق شده اند، به مناسبت دهه مبارک فجر از مخزن موزه جهان نما خارج و برای نخستین بار به نمایش گذاشته شده اند.
وی توضیح داد: مسعود عربشاهی متولد تهران، نقاش پرکار معاصر ایران است که همراه با تحصیلات دانشگاهی در رشته مجسمه سازی و معماری، موفق به ایجاد شیوه ای خاص در بیان هنر خود شد؛ شیوه ای که با در هم آمیختگی سمبل های اساطیری در کتیبه ها، خطوط و نقش های اسرار آمیز همراه بود و آثار اخیر وی بتدریج مضمونی ساختمانی، معما گونه و هندسی  یافته اند.
وی افزود: جعفر روحبخش  نیز متولد تهران است و تحصیلات خود را تا مدرک کارشناسی ارشد در رشته نقاشی ادامه داد. وی را به اعتبار آثار  اخیرش می توان از زمره ی نقاشان سقاخانه ای به حساب آورد؛ وی پیش از این در ترکیب بندی های انتزاعی خود از بافت خاکی، شکل های انداموار و رنگ های خاموش بهره می برد، ولی سپس تغییری چشمگیر در شیوه ی کارش پدید آمد و در ده سال آخر فعالیت هنری اش کارهای وی از مضمونی سنتی (گل و مرغ، نقوش زینتی و رنگ های درخشان) برخوردار شد.
مسئول موزه جهان نما گفت: همچنین در کنار آثار این دو هنرمند، پیکره های برنزی اثر هنرمند فرانسوی "براسور" نیز در این موزه در معرض دید قرار گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه یاد شده تا پایان دهه مبارک فجر در موزه جهان نما برپاست و علاقه مندان جهت بازدید می توانند همه روزه از ساعت 30/8 تا 17 به مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند./ي2
برچسب ها: عربشاهی ، موزه ، جهان نما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار