رئيس سازمان هواپيماي کشوري از صدور 947 مجوز پروازي (رفت و برگشت) در نوروز 1392 به شرکت‌هاي هواپيمايي داخلي و خارجي خبر داد.

خلبان حميدرضا پهلواني در  گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ضمن اعلام مطلب فوق اظهار داشت: در برنامه نوروزي سال 1392 که از 20 اسفند ماه 91 آغاز و تا 15 فروردين ماه 92 ادامه خواهد داشت در مجموع 1894 پرواز داخلي و خارجي برنامه ريزي شده است.
معاون وزير راه و شهر سازي افزود: 12 شرکت داخلي، 941 پرواز در مسيرهاي خارجي و 741 پرواز در مسيرهاي داخلي کشور به منظور جابه جايي مسافران نوروزي سال 92 برنامه ريزي شده است.

رئيس سازمان هواپيماي کشوري با بيان اين مطلب که صنعت حمل و نقل هوايي به رغم تشديد فشارها و تحريم‌هاي کشورهاي غربي از رشد کيفي و کمي مناسب برخوردار است، تصريح کرد: شرکت هاي هواپيمايي خارجي با انجام 212 پرواز در مسير خارجي در جابه جايي مسافران نوروزي امسال همکاري خواهند داشت.

وي با بيان اين مطلب که شرکت‌هاي هواپيمايي جهت برنامه ريزي پروازهاي نوروزي امسال مجوز مربوطه را از سازمان هواپيمايي کشوري دريافت کرده‌اند، افزود: در صورت درخواست و تقاضا از سوي شرکت‌هاي هواپيمايي داخلي و خارجي سازمان هواپيمايي کشوري ضمن بررسي‌هاي لازم مجوز افزايش پروازهاي نوروزي سال 92 را صادر خواهد کرد.

خلبان پهلواني با بيان اين مطلب که در حال حاضر صنعت حمل و نقل هوايي کشور داراي 220 فروند هواپيماي مسافر بري غير نظامي عنوان کرد: در حال حاضر 70 در صد هواپيماها با عمر متوسط 20 سال در کشور فعال هستند.

معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر 189 فروند هواپيماي سبک و 141 فروند هواپيماي فوق سبک در کشور موجود است همچنين 18 شرکت هواپيمايي داخلي و 33 شرکت هواپيمايي خارجي فعالند که سالانه بيش از 22 ميليون مسافر را جابه جا مي‌کند.
رئيس سازمان هواپيمايي کشوري همچنين خاطر نشان کرد: روزانه 450 سورتي پرواز داخلي و 120 سورتي پرواز خارجي از آسمان کشور انجام مي‌شود که شرکت‌هاي هواپيمايي داخلي 45 درصد از پروازهاي خارجي و شرکت هواپيماي خارجي انجام مابقي پروازها را عهده‌دار هستند.

رئيس سازمان هواپيمايي کشوري يادآور شد: شرکت‌هاي هواپيمايي با ايجاد فضاي بسيار هماهنگ در قالب اسلوب هاي استاندارد و تعيين شده از سوي سازمان هواپيمايي کشوري در راستاي رعايت مسائل ايمني  گام بر مي‌دارند و در اين زمينه سازمان به منظور ارتقا اين فرآيند همواره به نظارت بر رعايت استانداردهاي مذکور مي‌پردازد.

وي در ادامه افزود: از ابتداي امسال بيش از 11 فروند هواپيماي جديد به ناوگان هوايي کشور پيوسته است و براساس برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته ورود هواپيماهاي جديد در دستور کار سازمان هواپيماي کشوري قرار دارد و تا پايان سال شاهد الحاق 7 فروند هواپيماي جديد به ناوگان هوايي کشور خواهيم بود.

خلبان پهلواني به تشکيل ستاد ويژه ساماندهي تاخيرات پروازي توسط سازمان هواپيمايي کشوري در سال جاري خبر داد و گفت: هدف از تشکيل اين ستاد ضمن تکريم مسافران ساماندهي وضعيت تاخيرات و کيفيت پروازها در فرودگاه ها است که تا کنون تاخيرات پروازي با کاهش چشمگيري 15 درصدي طي ماه‌هاي اخير مواجه بوده است./خ
برچسب ها: پرواز ، هواپیمایی ، فروند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار