عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس گفت: انتصاب سعيد مرتضوي به سرپرستي صندوق تامين اجتماعي به دليل تخلفات و سرپيچي از قانون غيرقانوني و غيرشرعي است و مجلس به وزيري كه در حوزه مسئوليتش بي اختيار است، اعتماد ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام موسوي لارگاني نماينده فلاورجان در ادامه جلسه استيضاح وزير کار که به عنوان موافق سخن مي‌گفت به لزوم تعهد و تخصص اشاره کرد و گفت: تعهد بدون تخصص و تخصص بدون تعهد قابل قبول نبوده و بايد همه موارد به صورت يک جا وجود داشته باشد.

وي افزود: يکي از داستان‌هاي سوره قصص مربوط به زماني است که حضرت موسي براي چوپاني نزد حضرت شعيب آمد و يکي از دخترانش گفت او را استخدام کنيد، حتي دختر شعيب هم مي‌داند که يک چوپان بايد شرايط احراز داشته باشد چه رسد به فردي که قرار است مديريت و رياست يک سازمان را بر عهده داشته باشد.

وي افزود: انتصاب سعيد مرتضوي به دليل بي‌توجهي به قانون و برخي تخلفات غيرقانوني و غيرشرعي است.

عضو فراکسيون اصولگرايان در ادامه خطاب به وزير کار اظهار داشت: آقاي شيخ الاسلامي آيا به راستي در کشور شايسته تر از مرتضوي نبود که ما ايشان را براي اين سمت انتخاب کرديم؟ آيا با توجه به شايسته سالاري چنين کاري را انجام داديد؟

وي در ادامه تصريح کرد: آقاي شيخ الاسلامي شما بايد به نهج البلاغه رجوع کرده و دريابيد که به گفته مولا حضرت علي (ع) نبايد محور انتصاب مديران براساس گرايشات شخصي باشد و به راستي انتصاب مرتضوي به کدام موارد مورد نظر حضرت علي (ع) مربوط مي‌شود.

عضو فراکسيون روحانيون مجلس تصريح کرد: آقاي شيخ الاسلامي آيا شما به سابقه مرتضوي در مسئوليت‌هاي قبلي توجه کرده بوديد؟ آيا مي‌دانستيد مرتضوي قاضي معلق است؟ چرا به عدم شايستگي مرتضوي توجه نکرديد.

وي تصريح کرد: صندوق تامين اجتماعي يکي از بزرگترين سازمان‌هاي اجتماعي و اقتصادي است  که 33 ميليون نفر کارگر شاغل را تحت پوشش قرار مي‌دهد بنابراين چرا به حکم سرپرست تامين اجتماعي توجه نکرديد.

وي در ادامه تصريح کرد: مجلس به وزيري که اختيار زير مجموعه خود را ندارد اعتنايي نمي‌کند.

لازم به ذکر است؛ جلسه استيضاح وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با حضور رئيس‌مجلس و برخي از اعضاي هيئت دولت در حال برگزاري است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: مجلس ، صحن ، استیضاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار