رئيس مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور خود در صحن علني با اشاره به اينكه توده‌هاي مردمي که امام خويش را يافته‌اند با رژيم هايي که از حمايت استکبار برخوردار است، مقابله خواهند کرد، گفت: انقلاب اسلامي به رهبري حضرت امام خميني به پيروزي رسيد و امروز هم راه تداوم انقلاب در گرو تبعيت از مقام معظم رهبري است.


به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران ، علي لاريجاني در نطق قبل از دستور جلسه علني امروز (يکشنبه 15 بهمن) ضمن تبريک و تهنيت ايام الله دهه فحر به ملت و نمايندگان گفت: با ورود شکوهمند رهبر عظيم الشان انقلاب حضرت امام خميني (ره) به ميهن اسلامي نهضت اسلامي جان تازه‌اي گرفت و همه شگردها و مکر استکبار رژيم سلطنتي يکي پس از ديگري زدوده شد.

وي افزود: با اين اقدام همه قدرت‌هاي موجود که منتظر فرصتي براي کودتا بودند، مبهوت گرديدند.

رئيس مجلس در ادامه افزود: اين جاست که نقش رهبري ديني به روشني درک مي‌شود و توده‌هاي مردمي که امام خويش را يافته‌اند با رژيم هاي که از حمايت استکبار برخوردار است، مقابله خواهند کرد .

لاريجاني تصريح کرد: انقلاب اسلامي به رهبري حضرت امام خميني به پيروزي رسيد و امروز هم راه تداوم انقلاب در گرو تبعيت از مقام معظم رهبري است.

رئيس نهاد قانونگذراري کشورنمان در بخش ديگري از سخنان خود به تجاور اخير رژيم صهيونيستي به سوريه اشاره کرد و گفت: از ابتداي ماجراجويي‌هاي غرب در سوريه از دو سال اخير مکررا بيان داشته‌ايم که اصلاحات امري است که بايد در کشورهاي اسلامي تحقق پيدا کند ولي در سوريه شاهد کينه ورزي برخي هستيم که آمريکا، غرب و برخي مترجعين به آن دامن مي‌زنند اما متاسفانه برخي دول‌ها در منطقه اين مسئله را درک نکردند.

لاريجاني تصريح کرد: با حمله رژيم صهيونيستي به سوريه موضوع روشن شد که به دنبال فرصتي براي کينه توزي است و زمان مناسبي است که کشورهايي که امکانات و تجهيزات در اختيار بر هم زدگان سوريه قرار مي‌دهند به خود آيند و صف خود را جا کنند.

در ادامه اين جلسه رئيس‌قوه مقننه خاطر نشان کرد: مجلس شوراي اسلامي اين اقدام را محکوم کرده و معتقد است دشمنان سوريه پاسخ خود را با بيداري اسلامي خواهند گرفت.

وي افزود: جنگ 33 روزه، 22روزه و 8 روزه علامتي بود که رژيم صهيونيستي به ناتواني خود پي ببرد.

لاريجاني در پايان به درگذشت حسن حبيبي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: رحلت برادر عزيز دکتر حبيبي را به خانواده محترمشان تسليت عرض مي‌کنم و ايشان انسان وارسته‌اي بودند که عمر خود را در راه انقلاب اسلامي معطوف کرده و در رهبران انقلاب عزيز بودند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: لاریجانی ، نطق ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار