معاون وزير صنعت معدن و تجارت گفت :‌ 75 درصد مشکلات واحدهاي صنعتي کمبود نقدينگي و مربوط به بانکهاست.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، فخراله مولايي مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي با بيان اينکه در ايجاد زيرساخت هاي صنعتي  90 درصد موفق بوده ايم، گفت: اين سازمان  در فرآيند توليد و تامين مواداوليه يا مشکلات بازار و نقدينگي مسئوليتي ندارد.

مولايي افزود: اراضي ملي که بايد به قيمت منطقه اي در اختيار سازمان قرار گيرد ، قرار است از طريق وزارت جهاد کشاورزي به قيمت کارشناسي داده شود که قيمت تمام شده را افزايش مي دهد.

مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي افزود: ‌همچنين زمين هايي که بايد به نام افراد و صاحبان واحدهاي توليدي سند زده شود ، قرار است به صورت اجاره به شرط تمليک داده شود.

مولايي گفت: نهادهاي خدمت رسان موظف هستند خدماتي از جمله آب ، برق و گاز را به واحدها بدهند و مواردي مانند استمهال بدهي يا معافيت هاي مالياتي در اختيار ما نيست.

وي با ارائه آمار مقايسه اي در دولت نهم  و دهم گفت :  تعداد شهرک هاي صنعتي  از 455 شهرک در مرداد84 به 911 شهرک در پايان آذر امسال رسيده که 100 درصد رشد داشته است.

مولايي افزود : شهرک هاي در حال بهره برداري و واگذاري از 323 به 689 واحد با 113 درصد رشد رسيده است.

مولايي گفت: شهرک هاي تخصصي با 44 درصد رشد از 34 به 49 شهرک افزايش يافته است.

وي افزود: آمار واحدهاي به بهره برداري رسيده با 145 درصد رشد از حدود 12 هزار به 30 هزار واحد افزايش يافته و اشتغال از 271 هزار نفر با 126 درصد رشد به 614 هزار نفر رسيده است.

مولايي با بيان اينکه ظرفيت تامين برق مصرفي شهرک هاي صنعتي رو به افزايش است، گفت: اين روند نشان دهنده فعاليت بيشتر واحدهاي صنعتي است./عب
برچسب ها: صنعت ، کمبود ، نقدینگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار