امروز 14 بهمن 57 سومین روز ورود امام خمینی(ره) به ایران است، امام در مصاحبه‌ای با خبرنگاران داخلی و خارجی، با اعلام غیرقانونی بودن دولت بختیار، هشدار دادند" کاري نکنيد مردم را به جهاد دعوت کنم".

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، با نگاهی به رخدادهای سومین روز ورود امام خمینی به ایران، در می یابیم که معمار کبیر انقلاب، پیش از پیروزی نهایی در 22 بهمن، همه برنامه ریزی ها را برای تشکیل حکومت اسلامی مبتنی بر آراء مردم انجام داده و با اقتداری وصف ناشدنی، این هدف مهم و استراتژیکی را دنبال می کنند.
 
 در این روز امام در مصاحبه ای مطبوعاتی با خبرنگاران داخلی و خارجی در مدرسه رفاه، با اعلام غیرقانونی بودن دولت شاپور بختیار، صریحا هشدار دادند" کاري نکنيد که مردم را به جهاد دعوت کنم".
 
با تورقی در تقویم انقلاب، به مرور رخدادهای 14 بهمن 57 می پردازیم.
 
*استعفاي جواد شهرستانی شهردار تهران در ملاقات حضوری با امام خمینی (ره) و انتصاب دوباره‌ي او از سوي امام به همان سمت
 
*مشتاقان زیارت امام خمینی (ره) در مقابل محل اقامت ایشان در مدرسه رفاه تجمع کردند. یونایتد پرس خبر می دهد که جمعیت مشتاق دیدار کننده، در این روز بالغ بر چهار و نیم میلیون نفر تخمین زده می شود.
 
*حضرت امام(ره) طي يک مصاحبه مطبوعاتي در مدرسه رفاه اعلام کردند: شوراي انقلاب حکومت موقت تعيين خواهد شد و حکومت موقت، موظف خواهد بود که مقدمات رفراندم را تهيه کند. همچنين قانون اساسي که تدوين شد، به آراء عمومي گذاشته مي‌شود.
 
ايشان دولت بختيار را غيرقانوني اعلام کردند و گفتند: کاري نکنيد که مردم را به جهاد دعوت کنم.
 
* در پي جلسه اعضاي شوراي انقلاب با حضور امام خميني، به پيشنهاد اعضا و موافقت امام، مهندس مهدي بازرگان براي نخست وزيري دولت موقت انتخاب شد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار