یک کارشناس مسائل هسته‌ای‌ گفت: نسل جديد سانتریفیوژها برای تسریع غنی‌سازی بسيار موثر بوده و با این دستاورد مهم می‌توانیم در مدت زمان کمتری غنی‌سازی 20 درصد را انجام دهیم.

"محسن محمودی" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به ارتقاء سطح سانتریفیوژها و عکس‌العمل غرب به این موضوع، اظهار داشت: ارتقاء سطح کيفي سانتریفیوژها در تاسيسات هسته‌اي ايران مغایرتی با منشور سازمان بین‌المللی انرژی اتمی ندارد لذا فرافکني‌هاي غرب بر عليه ايران فقط باعث بي‌آبروييشان مي‌شود.

وی تصريح کرد: در حالیکه جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی خود را براي مذاکره اعلام کرده، اظهارات غرب مبنی بر تحریک‌آمیز بودن اقدام کشورمان در افزايش سطح کيفي سانتریفیوژها بی‌معنی است.

محمودی در ادامه افزود: ارتقاء سطح سانتریفیوژها را می‌توان نشانگر قدرت ایران و شکست تحريم‌هاي غرب بر عليه کشورمان دانست.

اين کارشناس مسائل هسته‌ای با بیان اینکه غنی‌سازی اورانیوم توسط ايران به بیش از 20‌درصد نخواهد رسید، اظهار داشت: نسل  جديد سانتریفیوژها برای تسریع غنی‌سازی بسيار موثر بوده و با این دستاورد مهم می‌توانیم در مدت زمان کمتری غنی‌سازی 20درصد را انجام دهیم.

محمودی با بيان اينکه نصب سانتريفيوژهاي جديد به منزله افزايش حجم غني‌سازي نيست، تاکید کرد: آمریکا با تحریک‌‌آمیز جلوه دادن فعالیت‌های هسته‌ای ایران به‌دنبال انسداد راه‌حل منطقی در پرونده هسته‌اي ايران است.

اين کارشناس مسائل هسته‌ای در پایان خاطرنشان کرد: غرب با اعمال تحريم عليه کشورمان مترصد کنار گذاشتن فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران است تا بتواند در آينده طرح‌هاي ديگر خود درباره پرونده هسته‌اي ايران را اجرا کند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: محمودی ، غرب ، اتمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار