دو نفر از اعضاي ارشد هيأت دولت استراليا چهار روز پس از اعلام تاريخ انتخابات در اين کشور از سمت خود استعفاء کردند.

  به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ، جوليا گيلارد نخست وزير استراليا چهار روز پس از اعلام تاريخ انتخابات در اين کشور استعفاي دو وزير ارشد هيأت دولت را پذيرفت. نيکلا روکسان دادستان کل و کريس ايوانز که به عنوان رئيس مجلس سناي استراليا به لحاظ مقام سياسي در رتبه سوم بعد از نخست وزير قرار دارد، به دلايل خانوادگي و شغلي درخواست استعفاء کردند.
ايوانز گفت:  من سالها باور داشته ام که نخست وزير در بين ديگر افراد هم نسل خود، سياستمدار فوق العاده اي است. از اينکه گيلارد را در سمت نخست وزيري کشور مي بينم، خرسندم و مي دانم دولت را در شرايطي ترک مي کنم که موقعيت خوبي دارد زيرا اگر اينگونه نبود، هرگز دولت را رها نمي کردم. در ضمن اطمينان دارم که بخت خوبي براي پيروزي در دور آينده انتخابات سراسري داريم.
 روکسان که نخستين دادستانِ کل زن در استراليا است، گفت اجازه دهيد مقابل خود نخست وزير بگويم که چقدر کارهايي را که دولت را به آنها واداشته است، تحسين مي کنم و از اينکه نيازهاي مرا درک مي کنيد، واقعاً قدرداني مي کنم. 
بنا به گزارش رسانه هاي داخلي استراليا ، استعفاي ايوانز و روکسان ضربه بزرگي براي حزب کارگر در اين کشور بوده است.
 با وجود اين، گيلارد در نشست خبري خود در کانبرا گفت جاهاي خالي بزرگي براي پر شدن وجود دارد و اين به من فرصت داده است که برخي استعدادهاي جوان و ايده ها نو را در دستگاه اجرايي دولت به کار بگيرم و از اين بابت بسيار خرسندم. بدين ترتيب قادريم همزمان با ورود به سال انتخابات پارلماني در 2013، هيأت دولت جوان و تازه اي را به مردم استراليا عرضه کنيم. 






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار