مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: لازم است برای بازاریابی، افزایش صادرات، کاهش ضایعات و رقابت در بازارهای خارجی فعالیت های گسترده ای در توسعه و تکمیل صنایع تکمیلی و بسته بندی داشته باشیم.

ایاز برنو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: کاهش ضایعات و کاهش قیمت تمام شده محصول را باید از امتیازات بسته بندی دانست.

وی با اعلام میزان تولیدات سالانه محصولات کشاورزی استان تصریح کرد: سالانه 4 میلیون و 900 هزار تن محصولات کشاورزی در تمامی حوزه ها و برای تامین امنیت غذایی مردم تولید می شود.
برنو ادامه داد: در بعضی از حوزه ها بیش از 50 درصد مازاد بر نیاز داخل استان و مابقی برای تامین نیازهای سایر استان ها و کالای غیرنفتی و صادراتی محسوب می شوند./ب

مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به جهش در تولیدات محصولات کشاورزی استان در برنامه پنجم توسعه اظهار کرد: افزایش تولید در واحد سطح با استفاده از 153 پایاب سد و دستکاه پمپاژ و بهره گیری 224 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان از شبکه های نوین آبیاری محسوس خواهد بود.

وی یادآور شد: در حال حاضر یک میلیون و 300 هزار تن از محصولات به صورت بسته بندی و فرآوری عرضه می شوند.

برنو تاکید کرد: بسته بندی با دارا بودن شناسنامه محصول تولیدی و ارایه تاریخ تولید و انقضاء اطمینانی را برای خریدار و مصرف کننده ایجاد خواهد کرد.#

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.