در خبری که رسانه های غربی با آب و تاب فراوان منتشر کردند، مردی که در سال ۱۹۸۱ پاپ ژان پل دوم را در میدان سنت پترزبورگ هدف گلوله قرار داد، در کتابی که به تازگی منتشر کرده در اتهامی مضحک شخصیت حضرت امام را هدف گرفته؛ اين در حاليست كه سخنگوي واتيكان امروز صراحتا اين خبر را تكذيب كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست، عامل سوء قصد به جان پاپ "ژان پل دوم" در سال 1981 در كتابي كه به تازگي منتشر كرده، در يک پريشان گويي واضح؛ ادعا نموده كه دستور ترور رهبر كاتوليك هاي جهان را از حضرت امام خميني (ره) دريافت نموده است.

"فدريكو لمباردي" اين ادعا را "كذب" خواند و اظهار داشت "تمام موارد مطرح شده اين باره نادرست هستند." "محمد علی آق جا" در ۱۳ می ۱۹۸۱ پاپ ژان پل دوم را ترور کرد که پاپ از این ترور جان سالم به در برد ولی زخمی شد.

وي در بخشي از اين كتاب همچنين مدعي شده است كه گرفتن دستور از ايران براي سوء قصد عليه پاپ را در ديدار شخصي خود در زندان با پاپ نيز به شخص وي گفته است ! 
محمد علی‌ آق‌جا پس از دستگیری گفته بود که ترور پاپ را سازمان جاسوسی شوروی «کا گ ب» و گروهی از دیپلمات‌های بلغارستان سازمان‌دهی کرده‌اند.

این مرد ۵۵ ساله، ۱۹ سال در زندان ایتالیا بسر برد و سپس به ترکیه فرستاده شد. در آن‌جا نیز ده سال دیگر مجازات زندان کشید. او در سال ۲۰۱۰ آزاد شد. مقام‌های قضایی ترکیه نسبت به سلامت روانی او تردید دارند.

برچسب ها: ایران ، پاپ ، واتیکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار