مشهد/

نیمی از اسناد اجاره ای موقوفات در کشور تجدید پیمان نشده است

مدیرکل اجارات اوقاف و امورخیریه کشور گفت : نیمی از اسناد اجاره ای موقوفات در کشور تجدید پیمان نشده است .


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حجت الاسلام مسعود انصاری در جمع مسئولان اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی افزود: این اسناد بین یک تا 30 سال از مهلت انقضای آن گذشته و مستأجران برای تمدید آن مراجعه نکردند.

مدیرکل اجارات سازمان اوقاف و امورخیریه کشور اظهار داشت: بیشتراین اسناد اجاره ای منقضی شده مربوط به کلانشهرها از جمله تهران، مشهد،اصفهان و شیراز است.

 وی تاکید کرد: یک میلیون و 99 هزار و 788 رقبه منفعتی در کل کشور وجود دارد که واگذاری به اجاره و دریافت عواید آن برای اجرای نیت واقفان در اداره کل اجارات ساماندهی و نظارت می‌شود.

مدیرکل اجارات سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با اشاره به تاثیر نرخ اجاره در احیا و آبادانی موقوفات افزود: اجاره بهای اراضی و املاک موقوفه نسبت به املاک عادی و غیرموقوفه ای تفاوت قیمت زیادی دارد.

انصاری بیان کرد: در برخی مناطق قیمت اجاره بعضی عرصه‌های وقف حتی به یک صدم اجاره املاک غیر وقفی هم نمی‌رسد و چالش عمده ، نوع نگاه مردم به موقوفات است.

وی ادامه داد: نه تنها قیمت اجاره بهای اراضی وقفی بسیار پایین است بلکه بسیاری از املاک وقفی در تصرف مردم یا نهادهای دولتی است که این هم از نوع نگاه نادرست به موقوفات منشا می‌گیرد.

انصاری گفت: اجارات اخذ شده از مستأجران براساس نیات واقفین خیراندیش مصرف می شود.

مدیرکل اجارات سازمان اوقاف و امورخیریه کشور اظهار داشت: خراسان رضوی از استانهای پیشرو درشناسایی اسناد اجاره ای منقضی شده است/س 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.