این جشنواره شب گذشته با حضور وزیرفرهنگ و ارشاد و اسلامی ، رئیس فرهنگستان فرهنگ و ادب فارسی ایران و جمعی از مردم و مسئولین کرمانی در حاشیه ی نمایشگاه بزرگ قرآن کریم واقع در حسینه ی ثارالله شهر کرمان آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، محمد حسینی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه هم اکنون شاهد برگزاری 22 جشنواره متنوع قرآنی در سطح کشور هستیم، اظهار داشت: برگزاری جشنواره شعر قرآنی در فارس ، داستانهای قرآنی در مشهد و ترجمه های قرآنی آیات در کرمان از جمله ی این جشنواره ها هستند.

وی عظمت قرآن نسبت به سایر کتب را همانند مقایسه ی فضل خداوند نسبت به سایر موجودات دانست و افزود: کسی که بتواند با قرآن مأنوس شود، دانش ، هنر و نوشته ی او ماندگارتر می شود.

حسینی برگزاری جشنواره های مختلف قرآنی طی چند سال اخیر در سایر استانهای کشور را حرکت مبارکی عنوان کرد و اظهار داشت: از جمله ی این جشنواره ها می توان به جشنواره هایی در بخش های فیلمنامه نویسی ، فیلم کوتاه ، نمایشنامه نویسی ، انیمیشن ، کارگردانی و ... اشاره کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه قرآن کتاب هدایت انسانهاست، تصریح کرد: گام اول در فهم این کلام الهی ، ترجمه ی آن است.

حسینی یادآور شد: اگر چه قرآن کلامی نورانیست که دیگران را به خود جذب می کند اما باید این معجزه ی وحی ، به زبانی سریع ، شیوا و روان ترجمه شود تا همه ی عامه ی مردم آن را بفهمند.

وی با بیان اینکه بیشترین ترجمه ی قرآن توسط ایرانی ها صورت گرفته ، خاطرنشان کرد: این حرکت برای جامعه ی اسلامی ایران کافی نیست بلکه باید شتاب بیشتری به خود بگیرد./س

برچسب ها: جشنواره ، قران ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.