در حال حاضر 100 اورژانس ارتقا خدمات اورژانس در شهرهای بزرگ برای فرار از ترافیک وجود دارد.

دکتر معصومی، رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  در حال حاضر اورژانس موتوری در شهرهای بزرگ و پر ترافیک اجرا شده است تا از ترافیک شهر به نوعی با سرعت عبور کنیم که عمداتاً در شهرهای بزرگ مثل: تهران، شیراز، مشهد، اصفهان و اهواز راه اندازی شده است.
 
وی با بیان این که هم اکنون 100 اورژانس موتوری در کشور وجود دارد عنوان کرد: این نوع امداد موتوری برای خدمات سرپایی و اقدامات اولیه است به این معنا امداد موتوری سریعاً اعزام می شوند تا اقدامات اولیه را انجام دهند که معمولاً متعاقب آن اعزام آمبولانس داریم. مدیریت انتقال اجساد به وزارت کشور واگذار شد.
 
معصومی در پاسخ به این سوال که چند وقتیست که مسئولیت انتقال اجساد به علت سانحه در جاده ها مطرح شده است اظهار داشت: مدیریت انتقال اجساد یک زمانی برعهده وزارت راه و یک زمان برعهده وزارت بهداشت گذاشته شد. وزارت بهداشت رایزنی هایی را انجام داد که این ارگان و اورژانس‌ها وظیفه خدمت رسانی درمانی را دارند نباید این کار برعهده این ارگان باشد.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر بعد از بحث و گفتگوهای متعدد متولی این وزارت کشور شناخته شد که قرار شده با یک شرکت خصوصی قرار داد ببندند تا بخش خصوصی به آن ورود پیدا کند./ح

برچسب ها: اورژانس ، ترافیک ، خدمات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار