در صورت نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، وی در انتخابات درون حزبی دموکراتها احتمالا با جو بایدن رو در رو خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه فرانس 24 ؛  هیلاری کلینتون امروز جمعه وزارتخانه امور خارجه آمریکا را پس از چهار سال حضور در رأس دستگاه دیپلماسی این کشور ترک می کند.

استانیسلاس دو سنت ایپولیت درباره آخرین ساعات حضور هیلاری کلینتون در مقام وزارت امور خارجه آمریکا می گوید: کلینتون دیروز آخرین سخنرانی عمومی خود را ایراد و در آن بر ضرورت تغییر دیپلماسی آمریکا در برابر چالش های جدید جهانی تاکید کرد. وی امروز برای کارکنان وزارت امور خارجه آمریکا سخنرانی خواهد کرد و این سخنرانی آخرین کار وی در این وزارتخانه خواهد بود. 

اکنون سوال این است که هیلاری کلینتون در آینده چه کار خواهد کرد. وی محبویت فراوانی دارد و شصت و نه درصد آمریکایی ها معتقدند که وی در رأس وزارت امور خارجه، کار خود را به خوبی انجام داده است. هیلاری کلینتون همچنین در سراسر جهان نیز محبوبیت فراوانی دارد به طوری که بر اساس نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ، وی محبوبترین و تحسین شده ترین زن در جهان است. اکنون همه این سوال را مطرح می کنند که هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و شانزده چه کار خواهد کرد. بر اساس برخی نظرسنجی ها، وی بخت اول پیروزی در این انتخابات است اما خود کلینتون تاکنونی از تمایل خود برای نامزدی در انتخابات حرفی نزده است. 

اما در صورتی که وی نامزد شود احتمالا در انتخابات درون حزبی دموکرات ها با جو بایدن، معاون اوباما که وی نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است رو در رو خواهد شد. هیلاری کلینتون قرار است خاطرات خود را تا چند ماه آینده منتشر کند. این خاطرات شامل چهار سال حضور وی در رأس دستگاه دیپلماسی آمریکا خواهد بود. بیشتر مفسران آمریکای معتقدند که کلینتون آثار بسیار مثبتی از خود بر جای گذاشته است.


                                     آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
                          
برچسب ها: کلینتون ، تقابل ، بایدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار