هيلاري کلينتون وزير امور خارجه آمريکا که روز جمعه رسما از سمت خود کناره گيري مي کند، در ويدئو کنفرانسي در واشنگتن آخرين بار با خبرنگاران مناطق مختلف جهان گفتگو کرد .

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني يورونيوز ، هيلاري کلينتون به پرسشهاي خبرنگاراني از لبنان، هند، چين، کلمبيا و انگليس پاسخ داد. وي همچنين در خصوص افزايش درگيريها در شمال آفريقا ابراز نگراني کرد. 
هيلاري کلينتون گفت : شما مي توانيد از مسئله اي خاص حمايت کنيد، مي توانيد به آنچه اعتقاد داريد،  اطمينان کامل داشته باشيد اما در هر صورت دموکراسي به ويژه در خصوص مسائل مرتبط با قانونگذاري به معناي هنر تفاهم و سازش است. شما نمي توانيد به تفاهم پشت کنيد زيرا ممکن است در آن صورت تسليم تعصب شويد.
هيلاري کلينتون در گذشته در سمتهايي  چون بانوي اول آمريکا، و سناتور نيويورک خود را به شيوه اي خاص مطرح کرده بود و اکنون ممکن است در انتخابات سال دوهزار و شانزده نامزد شود هرچند وي هيچ مطلبي در اين زمينه بيان نکرد. 
کلينتون گفت: من مشتاقم زودتر از سمت وزارت خارجه کناره گيري کنم تا بتوانم سالها کم خوابي را جبران کنم. 
هيلاري کلينتون طي چهار سال از صد و دوازده کشور جهان بازديد  و يک و نيم ميليون کيلومتر را طي کرده است که اين رکوردي در بين وزيران خارجه آمريکا به شمار مي رود. 
خبرنگاراين شبکه ادامه داد اين ويدئوکنفرانس  نشان داد هيلاري کلينتون در جهان محبوبيتهايي دارد. او در پاسخ به اين پرسش که آيا در انتخابات رياست جمهوري آتي شرکت خواهيد کرد وي جواب دقيقي نداد. تنها خبر رسمي که در اين کنفرانس اعلام شد، انتشار آتي کتاب خاطراتش بود.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار