با وجود شدت گرفتن تحريم هاي يک جانبه غرب ضد ايران، صاحبان صنايع ايتاليا بار ديگر بر ضرورت ادامه همکاري با ايران تاکيد کردند.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، بيش از 70 تن از مديران شرکت ها، صاحبان صنايع و بانکداران استان شمالي «پيه مونته» ايتاليا با شرکت در نشست مشترک اتاق بازرگاني، صنايع و معادن اين استان و استان اصفهان، بازار ايران را بازاري پررونق و پرمنفعت خواندند.
در اين همايش که به ابتکار سفارت جمهوري اسلامي ايران در رم برگزار شد، الساندرو باربريس، رئيس اتاق بازرگاني و صنايع استان تورينو با اشاره به بازار 75 ميليوني جمهوري اسلامي ايران و ذخاير عظيم طبيعي و نيروي کار جوان و متخصص کشورمان، علاقمندي کارافرينان و صاحبان صنايع ايتاليا در استمرار و افزايش همکاريها با همتايان ايراني را مورد تاکيد قرار داد.
باربريس ضمن تاکيد بر اهميت توسعه همکاريهاي استاني ميان دو کشور از اراده و تلاش مشترک بخش خصوصي و کارآفرينان ايراني و ايتاليايي به عنوان مهمترين عامل اساسي براي غلبه بر مشکلات موجود بر سر  همکاريهاي دو جانبه ياد کرد.
سيد محمد علي حسيني سفير ايران در ايتاليا نيز در اين نشست با تاکيد بر غيرقانوني و مغرضانه بودن قطعنامه هاي شوراي امنيت و مصوبات يکجانبه و فرا قطعنامه اي امريکا  و اتحاديه اروپا گفت چنين اقداماتي منافع ملي دو کشور را هدف قرار داده و براي بخش خصوصي و شرکتهاي تجاري ايراني و ايتاليايي مشکلاتي را ايجاد کرده که تلاش و تدبير متقابل و مضاعف طرفين موجب نا اميدي و عقب نشيني بانيان اين قطعنامه ها خواهد شد.
روزاريو الساندرلو رئيس اتاق مشترک ايتاليا وايران نيز در اين همايش با ابراز اميدواري نسبت به تغيير شرايط در آينده نزديک گفت در اين صورت شرکتهاي ايتاليايي و اروپايي که از مناسبات خود با ايران در شرايط فعلي محافظت کرده اند، مطمئنا از امکانات و تسهيلات بيشتر و بهتري نسبت به سايرين برخوردار خواهند بود .
خسرو کسائيان ، رئيس اتاق بازرگاني اصفهان هم در اين نشست با اشاره به روابط تاريخي اين استان با ايتاليا و همکاري مشترک در ايجاد زيرساختهاي صنعتي بويژه صنعت فولاد اصفهان ، بر ضرورت تبادل ديدارها و تقويت رايزني ها به منظور توسعه همکاريهاي دو کشور تاکيد کرد .
روز دوشنبه گذشته نيز جمعي از مديران و اعضاي هيات اتاق بازرگاني اصفهان در همايشي  با حضور تعداد زيادي از تجار و کارآفرينان استان لاتسيو در شهر رم شرکت کرده بودند .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار