یک آسیب شناسی گفت: مدیریت کلام و احساسات ، یک کنترل کننده ی اجتماعی نامرئی است که عدم رعایت آن منجر به بروز ارتباط توام با بی ادبی و خشونت می گردد.


جعفریان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در ارتباط کلامی افزون بر مبادله اطلاعات ، هویت و شخصیت افراد مشخص می شود که عدم رعایت عفت کلام و فقدان حرمت زبان منجر به بروز ارتباط توام با بی ادبی و خشونت می گردد.

وی تصریح کرد: ارتباطی که از طریق ایما و اشاره و شیوه ی نگاه کردن به اطرافیان منعکس می شود، شامل ارتباط کلامی بین خودی است.

بای با اشاره بر باورهای دینی و اصول اعتقادی اظهار داشت: باورهای دینی و اصول اعتقادی تاکید فراوانی بر مدیریت احساسات و نگهداشتن زبان از بیان هر گونه مطالب واژگان نادرست از جمله توهین ، افترا، غیبت و دشنام حکایت از این دارد که انسان مسلمان با مدیریت کلام خویش قادر است خود را از ابتلا به گناهان فراوان باز دارد.

وی با تاکید براینکه بیان واژگان مناسب و مبادله الفاظ دلنشین باید از کودکی تمرین شود گفت: والدین باید در محاوره های خویش با یکدیگر و دیگران از واژگان مناسب و الفاظ دلنشین استفاده کنند تا فرزندان آنها را سرمشق والگو قرار دهند.

این کارشناس درپایان خاطر نشان کرد: زبان مانند یک موجود زنده در جامعه دارای حیات و پویایی است بنابر این سیاست گذاران و برنامه ریزان اجتماعی باند نسبت به ترویج کلمات مناسب و واژگان مورد علاقه و خاص خویش تلاش نمایند./ز

برچسب ها: مدیریت ، کلام ، کنترل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار