يکي از گروههايي که امروز در فرانسه اعتصاب مي کنند معلمان هستند زيرا معتقدند با توجه به زحمتي که مي کشند حقوق ناچيزي دريافت مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه بي اف ام تي وي ؛ پاسکال يکي از معلمان مقطع ابتدايي در فرانسه است. وي علاوه بر ساعات موظف تدريس، در منزل هم براي  تدارک آموزش دانش آموزان تلاش مي کند.وي مي گويد ما علاوه بر بيست و چهار ساعت تدريس و دو ساعت کمک به دانش آموزان  در مدرسه که مشهود است در خانه هم براي تدارک کارهاي آموزشي و طرح سوال و بازي هاي رياضي و غيره  وقت زيادي صرف مي کنيم که مشهود نيست.

پاسکال اکنون پس از سي و پنج سال خدمت در ماه فقط 2280 يورو  حقوق مي گيرد. به عقيده او اين وضع ديگر قابل تحمل نيست و در مقياس اروپايي معلمان فرانسوي کمتر از ديگران حقوق مي گيرند. همچنين حقوق معلمان ابتدايي تقريبا ششصد يورو کمتر از مقاطع بالاتر است. وي قصد دارد به اتفاق همکارانش در اعتصاب شرکت کند زيرا معتقد است اگر اصلاحي صورت نگيرد بر وضع دانش آموزان تاثير منفي مي گذارد.

مهمترين خواسته اتحاديه هاي کارمندان دولت که امروز دعوت به اعتصاب کرده اند افزايش حقوق هاست که از سه سال پيش  تغييري نکرده است. مذاکرات در اين باره  قرار است از هفتم فوريه آغاز شود اما دولت فرانسه  از هم اکنون اعلام کرده است با توجه به اوضاع بد اقتصادي ممکن نيست که در اين خصوص معجزه اي رخ دهد.


                                آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: اعتصاب ، معلم ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار