واردات برنج نياز به برآورد و برنامه ريزي دقيق دارد تا زيرساخت هاي توليد با مشکل روبه رو نشود.


ابطالي معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد کشاورزي استان مازندران درگفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به نياز کشور به برنج به طور متوسط سالانه 2 ميليون و 500 هزار تن در داخل توليد مي کنيم و 600 تا 800 هزار تن نيز از بازارهاي بين المللي برنج خريداري مي کنيم.
وي با اشاره به کيفيت بالاي برنج داخلي و دارا بودن مزيت معطر بودن اين محصول افزود: برنج داخلي جز برنج هاي آروماتيک دنيا به حساب مي آيد و به همين دليل سالانه صادرات بالايي از اين محصول به کشورهاي مختلف صورت مي گيرد و همين امر سبب ارز آوري اين ضعف مي شود.
وي در ادامه تصريح کرد: مقدار واردات و زمان آن در اين بخش از اهميت بالايي برخوردار است زيرا اگر مقدار آن بيشتر از نياز کشور باشد و همچنين در زمان و توليد عرضه ي آن شروع بر واردات شود بر توليد کننده ضربه و خسارت جبران ناپذيري وارد مي شود.
ابطالي در ادامه افزود: حمايت هاي خوبي از اين صنعت صورت گرفته که شامل تأمين نهاده ها، ارائه تسهيلات 20 ميليارد توماني براي تهيه ماشين الات به روز و تأمين بذر است.
وي در پايان تأکيد کرد: اتنظار مي رود واردات برنج براساس برآورد دقيق و نياز کشور صورت بگيرد که زيرساخت ها براي توليد با مشکل روبرو نشود./ک
برچسب ها: برنج ، کشاورزی ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار