قائم‌‌مقام کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: طرح واژه‌های مختلفي مانند "انتخابات آزاد" و "انتخابات استاندارد جهاني"، رویکرد تقابلي با مردم و نظام است.

هاشم‌ داداش‌پور، قائم‌مقام کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، درباره برخي اظهارات مبنی بر "ضرورتِ برگزاري انتخاباتی با استانداردهای مدرن جهانی" اظهار داشت: طرح بحث استاندارد جهانی در انتخابات به اين دليل است که برخي از افراد به دلیل عدم موفقيت در انتخابات، دچار لجاجت سیاسی با مردم شده و سعی می‌کنند عدم توجه مردم به خود را با واژه‌های مختلف، زیر سؤال ببرند که این رویکردی در تقابل با مردم و نظام است.

داداش‌پور افزود: مسئولیت‌ها در شکل دادن به حفظ امانت آراء در جمهوری اسلامی به شکل چندلایه‌ای است و  درصدي که در تأثیرگذاری بر نتیجه انتخابات دارد را به شدت پایین آورده و به صفر رسانده، لذا اين نشان‌دهنده سلامت انتخابات در ایران است.

قائم‌مقام کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به مثال‌های گذشته در انتخابات ریاست جمهوری، گفت:‌مثلاً ناطق نوری در شرایطی که همه ظرفیت‌های مجلس و بخشی از وزارت کشور از دوستان ایشان بودند در مقابل خاتمی رأی نیاورد، یا در موقعی‌که دولت در اختیار خاتمی بود، احمدی‌نژاد برخلاف تمایل جریان چپ پیروز شد و صحنه را برای ورود به عرصه خدمت آماده دید، لذا انتخابات ایران در سطح استاندارد جهانی برگزار می‌شود.

وی درباره این مسأله که آیا کلیدواژه انتخابات در استاندارد جهانی ادامه همان کلیدواژه انتخابات آزاد است، اظهار داشت: انتخابات در جمهوری اسلامی همواره در سطح و استاندارد بالا و امانت‌دارانه برگزار شده، لذا انتخاب این کلیدواژه‌ها مشکلی را از افراد طراح آن‌ها حل نمی‌کند و این افراد به جای طرح اين مسائل بهتر است در نوع نگاه به سیستم سیاسی کشور، تجدیدنظر کرده و به گذشته شاخص خود بازگردند.

داداش‌پور افزود: متأسفانه برخی افراد عادت کرده‌اند به جای کمک به وحدت، درصدد زیر سؤال بردن نهادها و قواعد حاکم بر انتخابات باشند که این نگاه درستی نیست و باید با صداقت با مردم رفتار کرد.

قائم‌مقام کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تصریح کرد: طبیعی است که برخی افراد و نسل‌ها از زمان ورود به جامعه و انتخابات گذشته دارای تجربیاتی هستند، اما بهتر است این تجربیات را در اختیار نسل‌های جدید قرار داده و اجازه بدهند تا جوانان در این عرصه فعالیت کنند.

وی درباره فرموده مقام معظم رهبری مبني بر اين‌که انتخابات ایران، مردمی‌ترین انتخابات در جهان بوده است، گفت: همه نگاه‌ها باید به ولایت باشد، زیرا محور در جمهوری اسلامی، ولایت مطلقه فقیه است و هر کس باید به ویژه در سطح مسئولان نظام، درستی تعابیر و تحلیل‌های خود را با این معیار تطبیق دهد.

داداش‌پور افزود: نظام جمهوری اسلامی و آراي برخاسته از آن، امانتی الهی است و آراي مردم دقیقاً همان‌طور که هست در همه انتخابات‌ها از صندوق بیرون آمده و جمهوری اسلامی، مردمی‌ترین نظام در دنیا است؛ نظام‌های سوسیالیستی که هیچ‌گاه انتخابات نداشته‌اند و نظام‌های سرمایه‌داری نیز در دست سیستم سیاسی مبتنی بر نظام نخبه‌گرایی بوده‌اند، اما انقلاب اسلامی با مردم‌سالاری دینی و شکل دادن به جمهوريت نظام، بهترین سیستم سیاسی را به‌وجود ‌آورده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار