مکانيزه شدن کشاورزي موجب کاهش ضايعات و ارتقاي کيفيت محصول مي شود.

سيد شکر خدا موسوي عضو کميسيون کشاورزي آب و منابع طبيعي مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، خريد تضميني محصولات کشاورزي و نداشتن مکانيزه تعريف شده در بخش کشاورزي را  از مشکلات اساسي در ضايعات محصول دانست و افزود: تا زماني که اين مکانيزه را اصلاح نکنيم مشکلات ضايعات محصول در بخش کشاورزي همچنان باقي است.

وي تصريح کرد: ذخيره سازي محصول در انبار و سردخانه‌ها بايد متناسب با توليدات کشاورزي باشد و با کاهش نقش واسطه‌گران قيمت‌ها را مديريت کرد.

موسوي با بيان اينکه محصولات ارگانيک نيازمند سرمايه گذاري و حمايت است خاطر نشان کرد: با استاندارد سازي و ذخيره سازي محصول و حرکت به سمت کشاورزي مکانيزه مي توان به کاهش ضايعات محصولات کشاورزي و ارتقاء محصولات ارگانيک اميدوار بود.

نماينده مردم خوزستان نقش دلالان و واسطه گران را يکي از عوامل مؤثر در نوسانات قيمت برنج دانست و يادآور شد: علت کمبود برنج در برخي استانها احتکار برنج توسط افراد سودجو و منفعت طلب است ودر اين ميان بايد نقش سازمان تعزيرات و دستگاه‌هاي اجرايي و نظارتي پررنگ‌تر شود وبا اخلال گران بازار برخورد قاطع و قانوني صورت گيرد.
عضو کميسيون کشاورزي مجلس افزود: هم اکنون ماده يک طرح انتزاع در مجلس به تصويب رسيده و بنابراين ماده  مقرر شد کليه واردات و صادرات محصولات کشاورزي به خصوص محصولات اساسي به وزارت جهاد کشاورزي واگذار شود.
برچسب ها: ضایعات ، کشاورزی ، ارتقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار