تلويزيون دولتي روسيه درباره وقوع جنايتهاي جنگي در کشور آفريقايي مالي هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه راشاتودي ؛ گونزالو وانچا، تحليلگر شبکه گفت:در درگيريها در کشور آفريقايي مالي شماري از غيرنظاميان کشته شده اند. نيروهاي نظامي دولت مالي که مورد حمايت غربي ها هستند به صورت فزاينده اي به ارتکاب جنايتهاي گسترده متهم شده اند. هيچ خبري درباره آمار کشته هاي غيرنظامي در مالي منتشر نمي شود. سازمانها و گروههاي بين المللي فعال در زمينه دفاع از حقوق بشر از خاموشي خبري دراين باره به شدت ابراز نگراني کرده اند. کشتار غيرقانوني مردم در مالي ادامه دارد.

شواهد زيادي دال بر ارتکاب جنايتهاي جنگي در کشور مالي مشاهده شده است. نيروهاي نظامي ارتش مالي به قتل چندين غيرنظامي مبادرت کرده اند. کشف جسد چند نفر از اين قربانيان در چاههاي آب مالي مويد همين مسئله است. اين افراد درمقابل چشمان ديگران گلوله باران شده و به درون اين چاه انداخته شده اند.

شماري از مردم مناطق شمالي مالي نيز به علت اقداماتي که در زمان حکومت شبه نظاميان بر اين مناطق انجام داده اند هدف آزار و اذيت قرار گرفته اند. حتي نوجوانان کم سن و سالي که براي اين شبه نظاميان کار مي کرده اند به تروريست بودن متهم شده اند. يکي از اين نوجوانان که براي شبه نظاميان مذکور آشپزي مي کرده با چنين اتهامي مواجه شده است.

 آزار و اذيت برخي قوميتهاي خاص نيز در مناطق شمالي مالي بسيار گسترده است. افرادي که از قبايل عربي و طوارق هستند آزار و اذيت مي شوند و  به همکاري با شبه نظاميان متهم مي شوند. مغازه هاي متعلق به اعراب در شمال کشور مالي غارت شده است.


                                   آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: جنایت ، مالی ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار