معاون برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نظام جامع ارتقای توانمندی‌های صنعت، معدن و تجارت به منظور ارتقای توانمندی دانشی، پژوهشی و فناوری این حوزه به زودی نهایی و عملیاتی می‌شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، "سید علیرضا شجاعی" با اشاره به تدوین نظام جامع ارتقای توانمندی‌های صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: در حوزه های مختلف منابع انسانی، آموزش، پژوهش، صنایع نوین نظام نامه جامع ارتقای توانمندی های صنعت، معدن و تجارت هم در حوزه وزارتخانه ها و هم بخش خصوصی تدوین کرده ایم.

معاون برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این زمینه ارزیابی هایی از میزان تحصیلات مدیران واحدهای صنعتی و وضعیتی که واحدها دارند و چگونگی ارتقای توانمندی بخش خصوصی و مجموعه‌های مختلف صنعت و معدنی، یکپارچه سازی مجموعه وزارتخانه و حلقه‌های مختلفی که کمک به توانمندسازی می‌کنند، انجام شده است، مراکز پژوهشی و دانشگاهی، مراکزی که در حوزه صنایع پیشرفته، نوین و کار آفرینی کار می‌کنند، همه اینها در قالب این نظام جامع تجمیع و یکپارچه می‌شوند.

وی تصريح کرد:  یک برنامه ریزی کلانی در حوزه صنعت، معدن و تجارت صورت خواهد گرفت تا بتوانیم طی چند سال آینده در حوزه‌های تخصصی توانمندی‌های حوزه صنعت، معدن و تجارت را ارتقا ببخشیم.

براساس اين خبر به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت؛ شجاعي افزود: امیدواریم در گام اول بتوانیم یک تقویمی را آماده کنیم، با عنوان تقویم آموزشی حوزه صنعت، معدن و تجارت در سال 92 و در قالب یک کار سه چهار ساله بتوانیم برنامه ریزی کنیم تا ارتقای دانشی، پژوهشی و فناوری را در این حوزه داشته باشیم.

معاون برنامه ريزي وزير صنعت، معدن و تجارت در پایان با اشاره به برگزاری جلسات مربوط به بررسی نظام جامع ارتقای توانمندی‌های صنعت، معدن و تجارت، خاطرنشان كرد: در چند روز گذشته نخستین جلسه آن برگزار شد تا برخی از اصلاحاتی که مد نظر اعضا بود، لحاظ شود و قرار بر این است که این هفته اصلاحات را به همه بخش‌ها اعلام کنیم تا ظرف 10 روز آینده به اتمام برسد و برای عملیاتی شدن آماده شود و تا پایان سال 91 کمیته‌های مربوط به آن فعال خواهد شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار