معاون جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی با بیان این که گرانی گوشت سفید در بازار عیر منطقی نیست گفت: در حال حاضر قیمت مرغ در بازار متعادل است و اگر از این میزان کاهش پیدا کند مرغدار متضرر می‌شود.



به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین صفرزاده  در نشست خبری در سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی در ارتباط با افزایش قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: در حال حاضر تمام انبارهای جهاد پر از گوشت سفید است و مشکلی برای تامین نیاز مردم در ایام عید و بعد از آن وجود ندارد.

وی با اشاره به افزایش قیمت مرغ در بازار گفت: به هر حال تولید باید برای مرغدار صرف کند و در دهه پایانی صفر 10 میلیون زائر به مشهد مقدس سفر کرد و مشکلی در تامین به وجود نیامد و این تعداد زائر مرغ را با قیمت 4هزار و 700 تومان تا 5هزار تومان خریداری کردند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: با فرآیند جوجه‌ریزی این افزایش قیمت غیرمنطقی نیست و طبق فرمول 10 درصد سود برای دامدار وجود دارد در صورتی‌که فروشنده کمتر از 17 درصد سود کالای خود را نمی‌فروشد.

صفرزاده یادآور شد: در حال حاضر در هر کیلو مرغ زنده 4 هزار تومان برای مرغدار است و با احتساب هزینه کشتارگاه ، حمل و نقل و سود فروشنده مرغ با قیمت 5هزار و 700 تومان به فروش می‌رسد که اگر از این مقدار کمتر شود مرغدار متضرر می‌شود.

وی با بین اینکه خراسان‌رضوی قطب تولید مرغ است، تصریح کرد: محصولات تولیدی استان در بهترین کیفیت قرار دارد به گونه‌ای که به استان‌های شمالی و کیش صادر می‌شود و هیچ مشکلی در تامین مرغ ندارد و تا پایان سال 92 برای تامین آن در بازار برنامه‌ریزی شده است و یک میلیون و 600 هزار قطعه به ظرفیت استان اضافه می‌شود که در پایان سال 92 مرغ تولیدی استان 130 هزار تن است./س


برچسب ها: معاون ، جهاد ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.