عضو کميسيون اقتصادي مجلس گفت: با کاهش هزينه‌هاي مصرفي بايد تورم و نقدينگي را در گروه حمايت از توليدات داخلي خريد مديريت کرد.

ايرج نديمي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي  باشگاه خبرنگاران با بيان مطالب فوق افزود: آنچه مشکلات را برطرف مي کند قدرت ذخيره و يا فعاليت‌هايي جهت کاهش هزينه‌ي مصرفي است.

وي تصريح کرد: قدرت مردم با ساماندهي مسائل اقتصادي چون نقدينگي تورم، رشد سرمايه گذاري، تسهيل در نيازهاي مصرفي و گرايش به توليد داخلي افزايش مي‌يابد.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه توليد نياز اساسي کشور است، افزود: هرنوع ضعفي در حمايت از توليد، چندين رويکرد منفي به دنبال دارد که اولين آن از بين رفتن انگيزه توليد سرمايه گذاري است.

نماينده مردم گيلان تصريح کرد: عدم حمايت از توليد افزايش بيکاري، از بين رفتن مشاغل، افزايش دلالگري و گراني کالا را به دنبال خواهد داشت. چرا که در صورت نبود توليد نقدينگي به سمت بخش غير مولد هدايت مي شود واين عامل در افزايش قيمت‌ها تأثير گذار است.

نديمي افزايش ميزان وابستگي را ناشي از حمايت نکردن از بخش توليد دانست و تأکيد کرد: وقتي نيازهاي داخل کشور تأمين نشود مجبور به واردات مي شويم و در نتيجه به عدم حمايت از توليد در نظام يارانه‌اي به معناي وابستگي بيشتر و واردات است ودر اين رابطه نظام اجرايي پاسخگوي نياز مردم نخواهد بود.

وي اظهار داشت: چنانچه حمايت از توليد، استفاده از زير ساخت‌ها و چگونگي روش‌هاي اجرايي حل شود در اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها مشکلي وجود ندارد.

نديمي تأکيد کرد: با مديريت کارآمد در اقتصاد کلان نبايد بگذاريم فرصت و ثروت‌هاي جامعه از بين برود و با عمل به وعده‌هاي داده شده تلاش کرد حمايت حداکثري از بخش توليد صورت گيرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار