به تازگي فعاليت گروهي موسوم به بلک بلاکها نظرها را به خود جلب کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،در حالی که در بحبوحه ناآرامی‌های مصر نقش و فعالیت گروهی موسوم به 'Black block' (بلک بلاک) نظرها را به خود جلب کرده است، دادستانی کل مصر تبلیغ این گروه را از جمله جرم‌هایی تلقی کرد که باعث خدشه‌دار کردن امنیت کشور می‌شود.




در حالی که میدان التحریر و تعدادی از میدان‌های اصلی استان‌های مصر شاهد هزاران تظاهرکننده است که در دومین سالگرد انقلاب 25 ژانویه، برای اعلام مخالفت خود با نظام مصر به خیابان‌ها آمده‌اند آنچه نظرها را به خود جلب کرده است گروه جدیدی است که مصری‌ها برای نخستین بار آن‌ها را دیده‌اند. این گروه جوانان نقابداری هستند که لباس‌های سیاه بر تن می‌کنند و نام "بلک بلاک" به معنای "تشکل سیاه" را بر خود نهاده‌اند. در جریان برپایی راهپیمایی‌ در میدان التحریر تعدادی از اعضای این گروه روئیت شده‌اند.




بلک بلاک با تاکید بر اینکه آن‌ها درصدد مبارزه با فساد و سرنگونی گردنکشان هستند، اعلام کردند که اخوان المسلمین یک گروه فاشیست است به نظر می‌رسد که این جنبش در مقایسه با سایر تظاهرکنندگان از خشونت بیشتری برخوردار باشد چرا که به تعدادی از مقرهای عمومی سنگ پرتاب کرده و در حمله به مقر پایگاه اینترنتی اخوان المسلمین "اخوان آن لاین" مشارکت داشته و تعدادی از راه‌ها و پل‌ها را بسته‌اند که این اقدامات به درگیری‌ آ‌ن‌ها با رانندگان و عابران پیاده انجامیده است.


فعالیت جنبش مذکور به کاخ ریاست جمهوری نیز کشیده شده است و آن‌ها از طریق پرتاب کوکتل مولوتف درصدد آتش زدن این کاخ بودند. اخباری از استان‌های گوناگون مبنی بر مشارکت این افراد به همراه هواداران فوتبال در جریان تظاهرات حمله به مقرهای عمومی و مقرهای اخوان المسلمین و درگیری‌ با نیروهای پلیس منتشر شده است.


در همین راستا طلعت عبدالله، دادستان کل مصر روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی نسبت به تبلیغ گروه "بلک بلاک" از طریق رسانه‌ها هشدار داد. طلعت عبدالله اظهار کرد: قانون مجازات در مورد هر کس که دست به تبلیغ این گروه بزند، اعمال می‌شود و این اقدامات از قبیل جرم‌هایی با هدف خدشه‌دار کردن امنیت کشور به شمار می‌آید.



گروه بلک بلاک اخیرا در اولین بیانیه‌ خود در پایگاه ارتباط اجتماعی "فیسبوک" اعلام کرد که درصدد تخریب اموال عمومی نیست که مردم بهای آن را می‌پردازند. گروه مذکور در ادامه اعلام کرد: ما از انقلاب دفاع می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم دولت با دین معامله کند. ما گروهی هستیم که برخلاف آنچه که گفته می‌شود از سوی اشخاص یا کلیسایی حمایت مالی نمی‌شویم و از هیچ حزب یا جنبشی پیروی نمی‌کنیم.


برچسب ها: بلک بلاک ، مصر ، ناآرامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.