سخنگوي كميسيون عمران مجلس گفت: با توجه به شرايط اقتصادي كشور ايجاد قوانيني مانند لغو رواديد و نيز تغيير نگرش به گردشگري خارجي مي‌توانند نقش موثري در جذب گردشگران و كمك به رونق گردشگري كشور داشته باشد.

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به ظرفيت‌هاي فراوان گردشگري كشور، گفت: ايران به دليل تنوع اقليمي و ظرفيت‌هاي فراوان جزء كشورهاي برتر دنيا در عرصه گردشگري و جاذبه‌هاي توريستي است.

وي تصريح كرد: وجود اماكن طبيعي و تاريخي و مذهبي، ايران را به قطب گردشگري در منطقه تبديل خواهد كرد لذا جذب گردشگر خارجي بايد در اولويت قرار گيرد.

سخنگوي كميسيون عمران مجلس با بيان اينكه صنعت گردشگري به لحاظ درآمدزايي سومين صنعت دنياست، افزود:‌ با توجه به ارز آور بودن اين صنعت، مسئولين ذي‌ربط بايد اهتمام ويژه به آن مبذول داشته و شرايط را براي جذب گردشگري خارجي تسهيل كند.

لاهوتي با بيان اينكه در زمينه جذب توريست خارجي به اهداف خود نرسيده‌ايم، گفت:‌ با توجه به شرايط اقتصادي كشور ايجاد قوانيني مانند لغو رواديد و نيز تغيير نگرش به گردشگري خارجي مي‌توانند نقش موثري در جذب گردشگران و كمك به رونق گردشگري كشور داشته باشد.

وي در پايان خاطرنشان كرد: افزايش اعتبارات براي توسعه در گردشگري و اقدامات آموزشي و تجهيز هتل و ساخت راه‌هاي مناسب، كشور را در اين مهم ياري مي‌رساند.

 انتهاي پيام/

برچسب ها: گردشگری ، دولت ، اولویت ، لاهوتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار