"ورونيكا كراشنينيكووا" در مقاله جديد خود در "راشا تودي" به تلاش آمريكا براي ايجاد آشوب در كشورهاي مستقل از طريق حمايت از "سازمان هاي غير دولتي" وابسته به غرب اشاره مي كند و در مورد ايران با اشاره به يك مقاله تحليلي از توطئه آمريكائي ها پرده برداشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودي، "ويكتوريا نولاند" سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا اخيرا علنا اظهار داشت كه "ما بيش از به حمايت مستقيم خود از سازمان هاي جامعه مدني اي كه علاقمند به همكاري با ما هستند ادامه خواهيم داد." وي بصورت علني اظهار داشته "ما در بسياري از كشورها از جمله كشورهاي جهان سوم نيز از ان جي او ها (سازمان هاي غير دولتي) حمايت مي كنيم."

"توماس فريدمن" نيز در مقاله اي كه در تاريخ 22 ژانويه در روزنامه "نيويورك تايمز" به منتشر كرده است اظهار داشته كه "رهبران آمريكائي بايستي قواعد مرسوم در عرصه ديپلماسي را بشكنند."

وي به دولت اوباما توصيه كرده است كه "فضايي را بوجود آوريد كه در آن رهبران به طور مستقيم با مردم ساير كشورها ارتباط برقرار نمايند ... ما در عصر شبكه هاي اجتماعي زندگي مي كنيم." توصيه مختصر فريدمن به دولت آمريكا اينست "مستقيما با مردم كشورها ارتباط برقرار نمائيد نه با دولتها." 

نويسنده در ادامه مقاله مي افزايد: "اين نخستين باري نيست كه دولت آمريكا براي مداخله در امور ساير كشورهاي جهان از حمايت از "سازمان هاي غري دولتي" در آن كشورها استفاده مي كند پيش از اين نيز انقلاب هاي "رنگي" در برخي از كشورها ايجاد شده بودند. آمريكا زماني كه مشاهده كرد در سوريه اين شيوه كارآيي ندارد دست به حمايت از تروريست ها و ايجاد آشوب در آن كشور زد، آشوبي كه از مارس سال 2011 ميلادي آغاز شده است." 

نويسنده در ادامه به بنيادها و انديشكده هاي آمريكائي كه درصدد ايجاد آشوب در ساير كشورهاي جهان و به راه انداختن کودتاهاي رنگي هستند اشاره مي كند و مي گويد "سازمان موسوم به بنياد ملي براي دموكراسي، انديشكده دموكراتيك ملي و انديشكده بين المللي جمهوريخواهان اكنون توجه خود را از مسكو به سوي ديگر كشورهاي همسايه روسيه معطوف ساخته اند.

انديشكده دموكراتيك ملي اكنون به ليتواني توجه مي كند، انديشكده بين المللي جمهوريخواهان توجهش را به لهستان معطوف ساخته است و احساسات ضد روسي را در ميان آنان رواج مي دهد. در اين ميان دو كشور لهستان و ليتواني بعنوان كشورهاي ميزبان مامورين سيا شناخته شده اند." 

نويسنده در پايان مقاله به سرمقاله فريدمن رجوع مي كند و سرمقاله نويس در مورد ايران بطور مستقيم به رهبران آمريكائي در توصيه اي مداخله جويانه ادعا کرده است "چرا بطور مستقيم با مردم ايران ارتباط برقرار نمي كنيد؟... ما بايستي اين كار را بارها و بارها انجام دهيم."


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار