قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با ورود دستگاه پیشرفته رادیوتراپی، اردبیل به قطب مهم درمان سرطان در کشور تبدیل می‌شود.

فرهاد پورفرضی امروزدر گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: در راستای تحقق مصوبات سفر دور دوم هیات دولت به استان اردبیل و با همت مجموعه دانشگاه و حمایت‌های وزارتی و استانی دستگاه تشخیصی، درمانی رادیوتراپی به میمنت سی و چهارمین فجر انقلاب وارد استان شد.

وی گفت: یکی از اهداف و آرزوهای دیرینه دانشگاه در حوزه سلامت مجهز شدن استان به دستگاه بسیار پیشرفت رادیوتراپی با کاربرد به روز در دنیا بود که در حوزه فناوری از این تکنولوژی به عنوان انقلابی در درمان سرطان استفاده شد.

پورفرضی  افزود: این دستگاه قابلیت پرتودهی دقیق و مناسب به تومورهای متحرک و همچنین همسان‌سازی عملکردی با سایر دستگاه‌ها از جمله ام.آر.آی و سی.تی. اسکن و رادیولوژی را دارد.

قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ارتباط با ارزش و جایگاه تکنولوژی بالای دستگاه گفت: این دستگاه از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های حال حاضر دنیا است و در خاورمیانه تنها در ترکیه و ایران نظیر آن موجود است.

وی افزود: با ورود و راه‌اندازی رادیوتراپی در اردبیل می‌توان گفت این استان به عنوان قطب درمان سرطان در کشورمان و کشور همجوار مطرح شده و ما قادر می‌باشیم از تردد بیماران به سایر مناطق جلوگیری کنیم./ب

برچسب ها: اردبیل ، قطب ، درمان ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.