بزرگترین جشنواره ملی صدای عشایر ایران دهه فجر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند به منظور ارج نهادن، معرفی و شناساندن ظرفیت ها و توانمندی های عشاير  جامعه به ملت ایران  این جشنواره بزرگ در ایام الله دهه مبارک فجر برگزار مي شود.

استان خراسان جنوبی براساس سرشماری عشایر کشور توسط مرکز آمار ایران در سال 1387 به عنوان استان چهارم عشایری کشور، جمعیتی معادل80 هزار و175 نفر عشایر را به خود اختصاص داده که این جمعیت در قالب 63 طایفه مستقل عشایری بیشتر در نقاط مرزی و کویری استان مستقر هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان  گفت: این جشنواره بهترین فرصت برای معرفی و شناساندن ظرفیت‎های فرهنگی و عشایری استان خراسان جنوبی و مقدمه‎ای برای تبلیغ گردشگری استان محسوب می شود.

محمدرضا رضایی افزود : خراسان جنوبی در این جشنواره با برپایی سیاه چادر، ارایه آداب و رسوم سنتی، لباس‌های محلی، وسایل زندگی، غذاها و شیرینی‌جات، اجرای موسیقی آیینی و مقامی، بازیهای محلی و قومی، نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی جلوه های از زندگی عشایر این استان را در کنار عشایر سایر استان های کشور به نمایش خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه برگزاری این رویداد مهم فرهنگی با همت تمام دستگاه های مربوطه استان، با محوریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خواهد بودتصریح کرد: اولین جشنواره ملی صدای عشایر و اقوام ایران زمین از تاریخ 14 لغایت 19 بهمن ماه سال جاری به مناسبت بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، با حضور استان های کشور در مرکز نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار مي شود./ب

برچسب ها: جشنواره ، صدای ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.