رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی:

پذیرش دانشجو در رشته‌های پزشکی برخی واحدهای دانشگاه آزاد غیرقانونی است

نسل سراجی گفت: برخی از واحدهای دانشگاه آزاد بدون اخذ مجوز از دفتر گسترش وزارت بهداشت به صورت غیرقانونی اقدام به پذیرش دانشجو کرده‌اند.

دکتر نسل سراجی، رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  هر ساله تقویم برگزاری آزمون های مختلف را در آذرماه مورد بررسی قرار می دهیم و زمانی که آماده شد روی سایت قرار می گیرد که در حال حاضر تقویم آزمون های سال 92 روی سایت www.sanjeshp.ir قرار می گیرد که کلیه شرکت کنندگان می توانند تاریخ برگزاری آزمون مورد نظر را در آن مشاهده کنند.

وی گفت: اولین آزمون سال 92 آزمون دستیاری است که در 5 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و بعد از آن آزمون کارشناسی ارشد پزشکی كه به دليل برگزاري انتخابات ریاست جمهوری یک ماه به جلو افتاده که به خاطر این امر در تاریخ های 7 تا 9 خردادماه برگزار می شود.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از واحدهای دانشگاه آزاد بدون مجوز در رشته های پزشکی دانشجو پذیرش کرده اند گفت: این خبر صحت دارد و برخی از واحدهای دانشگاه آزاد نسبت به پذیرش دانشجو در رشته های گروه پزشکی بدون مجوز لازم اقدام کرده اند.

نسل سراجی ادامه داد: قطعا بی برنامگی برای پذیرش این دانشجویان مشکلاتی را برای نظام آموزشی به همراه خواهد داشت و باید توجه داشت که این پذیرش غیرقانونی است چرا که هر دانشگاهی برای هر مقطع تحصیلی باید مجوز لازم را از دفتر گسترش کسب کند.

وی با تاکید بر اینکه برای فرآیندهای آموزشی در کشور واحدهای مختلفی تصمیم گیری می کنند اظهارداشت: یکی از این واحدها دفتر گسترش دانشگاه های علوم پزشکی است اگر وزارت بهداشت برای رشته ای مجوزی به دانشگاه نمی دهد به  این دلیل است که صلاحیت گرفتن مجوز برای وزارت بهداشت محرز نشده است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار