متعارفترین روش برای انتقال نفت، تزریق آنها به درون بشکههایی است که
دارای حجمی از پیش تعیینشده هستند. این روش، محاسبه پول پرداختی توسط
مشتری را نیز تسهیل میکند. اما از طرفی به دلیل فلزی بودند بشکههای نفتی
وقتی حرف از انتقال هزاران بشکه باشد، چالش وزن اضافی برای کشتیهای نفتکش
مطرح میشود.
به همین دلیل است که اغلب حجم انبوهی (ولی معین) از نفت خام را درون مخازن
کشتیها تزریق میکنند. این حجم میلیون لیتری در پالایشگاه مشتری بر حسب
بشکه محاسبه میشود و داستانهای بعد از آن.
حجم هر بشکه
انواع مختلفی از بشکهها در بازار موجود است. حجم عرف آنها بین 100 تا 200
لیتر است. حتی بشکه های 1000 لیتری نیز برای انتقال داخلی نیز وجود دارد.
در آمریکا برای حمل و نقل بین ایالتها از بشکههایی با حجم 95.5 تا 115.6
لیتر برآورد میشود. وزن بشکهها نیز با توجه به غلظت، بین 90.7 و 170.6
کیلوگرم متغیر است.
اون موقع دیگه اقتصاد ما درست میشه
چرا یک عدد رندی نیست؟؟
لطفا با یه عکس با مقیاس معین اطلاعاتتون رو ضمیمه کنید.
شعاع و ارتفاع هر بشکه چقدره
چون راکفلر که اولین کسی بود که به چاه نفت در یکی از ایالات امریکا دست پیدا کرد بلافاصله چون وقت برای لوله کشی نداشت نفت خام را بلاعفاصله داخل بشکه های خالی ویسکی کرد که از ان ایالت به قیمت خیلی ارزان خریداری میکرد و از انجا واحد نفت خام همان بشکه ها باهمان مقدار حجم شد
یکی از دوستام سوال پرسید که هنگام خرید و فروش در بازارهای جهانی بشکه های نفت رو هم میبرن؟(پس نمیدن؟)
خودم اصلا بهش فک نکرده بودم مطمئن نبودم جوابم درس باشه!!!
حالا اگه بشکه های نفت رو هم میبرن پول بشکه نفت رو هم میدن نه؟
با تشکر