نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواستار تجمیع قوای نظامی، نیروی انسانی، قدرت علمی و امکانات اقتصادی در کشورهای جهان اسلام به منظور تاثیرگذاری بیشتر شد و تصریح کرد: ایران خواهان شکوفایی ظرفیت‌های جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت‌پور درباره پیشنهاد ایران برای تشکیل سازمان نظامی متشکل از کشورهای اسلامی، گفت: این پیشنهاد انقلابی و کارساز، جلوه‌ای از بسیج جهانی یکصد میلیونی است که امام خمینی(ره) نیز به آن اشاره کرده بودند؛ زیرا ظرفیتی بسیاربزرگ و قوی در جهان اسلام وجود دارد.

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: قرار نیست دنیا به صورت یک‌سویه و یک قطبی اداره شود و قطعا قطبعالم اسلام می‌تواند در شکل‌گیری نظام نوین جهانی نقش ویژه ایفا کند؛ مشروط بر آنکه در رأس حاکمیت‌های کشورهای اسلامی افرادی در قواره شاگردان آیت‌الله خامنه‌ای وجود داشته باشد تا ضمن فهم این موضوع، به تجمیع امکانات کنند.

وی با تاکید بر اینکه قطب جدید قدرت در دنیا می‌تواند توان مسلمانان جهان اسلام باشد، تصریح کرد: جامعه اسلامی حدود ۵۰ کشور مسلمان دارد که نه فقط زمینه نظامی بلکه در تمام عرصه‌ها باید قوای خود را تجمیع کند و در این صورت از توان بالای اقتصادی، قدرت علمی قدرت نیروی انسانی برخوردار خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم بیان کرد: غرب و آمریکا به دنبال این است که با فتنه قومی و مذهبی و درگیری شیعه و سنی یا سایر ایجاد تنش‌ها، اجازه همگرایی را به جهان اسلام ندهد ولی اگر ما بتوانیم این همگرایی را ایجاد کنیم، به طور قطع قدرت اول و بلامنازع دنیا خواهیم بود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سناریوی ایران‌هراسی در دنیا گفت: دشمنان می‌خواهند در جهان اسلام بین شیعه و سنی واگرایی ایجاد کنند؛ در صورتی که ایران می‌تواند کانونی برای آرامش و ایجاد وحدت در منطقه باشد/س

برچسب ها: اردبیل ، ظرفیتهای ، جهان ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.