رقابتهای لیگ دسته یک والیبال باشگاههای ایران در مرحله مقدماتی به پایان رسید تا تیم های برتر خود را برای برگزاری مسابقات در مرحله نهایی یا پلی آف آماده سازند.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، رقابتهای لیگ دسته یک والیبال باشگاههای ایران که در دو گروه برگزار می شود در دور برگشت به پایان رسید و از چهره تیم های برتر در هر دو گروه رونمایی شد. طبق قرعه کشی در گروه اول 8 تیم و در گروه دو 7 تیم حضور دارند که برای صعود به لیگ برتر تلاش می کنند.

 پیشگامان شفق اردکان و گل گهر سیرجان تیم های اول هر گروه در پایان مرحله مقدماتی لقب گرفتند تا از حالا خط و نشان خود را برای سایر تیم های مدعی بکشند. البته طبق اعلام سازمان لیگ چهار تیم اول هر گروه به مرحله پلی آف صعود کردند و باید از 15 بهمن ماه در مسابقات این مرحله به میدان بروند. پیشگامان شفق اردکان، شهرداری زاهدان، کاله جوان و بیرگلد ایرانیان از گروه یک و تیم های گل گهر سیرجان، مناطق نفت خیز جنوب، دلیران دشتی بوشهر و پانزده خرداد پیشوا از گروه دو تیم های حاضر در پلی آف هستند.

اما آمار و ارقام این مسابقات نشان می دهد که تیم پیشگامان شفق اردکان و شهرداری زاهدان با 12 پیروزی صاحب بیشترین برد در میان تیم های دسته اولی هستند و باید منتظر بازی های جذاب این تیم ها در مرحله پلی آف بود. طلایی پوشان قرچک و گاز تهران هم در این بخش با 2 پیروزی صاحب کمترین برد هستند.

بررسی نتایج هر دو گروه نشان میدهد 46 بازی با نتیجه 3 بر صفر، 34 بازی با نتیجه 3 بر یک و 18 بازی با نتیجه 3 بر 2 به پایان رسیده است.

در ست شماری هم در گروه یک پیشگامان با 40 ست برده بیشترین و گاز تهران با 13 ست صاحب کمترین برد هستند. در گروه دو هم گل گهر سیرجان با 29 ست و عقاب تهران با 15 ست به ترتیب صاحب بیشترین و کمترین ست برده هستند.

در طرف مقابل باز هم نام پیشگامان به چشم می خورد. در بخش ست های واگذار شده هم گاز تهران با 39 ست و پیشگامان شفق اردکان با 11 ست صاحب بیشترین و  کمترین ست واگذار شده هستند. در گروه دو هم مقاومت بسیج تبریز با 28 و گل گهر سیرجان با 11 ست به ترتیب در رده های اول و آخر ست های واگذار شده هستند.

اما در پایان دور اول مسابقات لیگ دسته اول، به جز 4 تیم اول هر گروه، سایر تیم ها باید برای کسب رده نهم تا چهاردهم به مصاف هم بروند. در این بین باید رقابتهای مرحله پلی آف را بیش از مرحله مقدماتی حساس دانست چراکه تیم ها برای پیروزی در هر بازی و قرار گرفتن در جمع بهترین ها مجوز حضور در لیگ برتر را به دست بیاورند و این موضوع جز با کسب پیروزی و قدرتنمایی در مقابل مدعیان امکان پذیر نیست. به هر حال حساسیت بازی ها در این مرحله به شدت بالا می رود و مطمئنا بازیها غیر قابل پیش بینی خواهد شد.
برچسب ها: والیبال ، دسته یک ، لیگ ، پلی آف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار