به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ دراین سیستم از ترکیبی از هوای فشرده و بنزین استفاده میشود اما برخلاف آنچه که تاکنون از سیستمهای هیبریدی مشاهده کرده ایم، خبری از یک باتری در این سیستم نیست.
پژو سیتروئن عکسهای زیادی از این سیستم منتشر کرده اما متاسفانه جزئیات نوشتاری بر روی این عکسها برای توضیح دقیق عملکرد سیستم وجودندارد. آنچه که درشکل مشاهده میکنید،بیانگر استفاده از موتور بنزینی با سه سیلندر استاندارد در زیر کاپوت و درقسمت جلو است. این مجموعه به یک سیستم تعویض دنده خودکار متصل است.
در سمت دیگر این سیستم تعویض دنده هم یک موتورهیدرولیکی و یک پمپ هیدرولیکی قرارگرفته است. این سیستم قدرت، چرخهای جلو را به صورت تکی یا جفتی (بسته به سیستم به کار گرفته شده درخودرو) به حرکت درمیآورد. در سرعتهای بیشتر از ۷۰کیلومتر در ساعت، موتور بنزینی به تنهایی خودرو را به پیش میراند و در واقع عملکردی مشابه خودروهای بنزینی استاندارد را شاهد هستیم.
اما هنگام ترمز کردن توسط راننده،این سیستم، پمپ هیدرولیکی را برای کاهش سرعت خودرو وارد عمل میکند و بدین ترتیب انرژی پیش ران خوردرو را کاهش داده و به شکل هوای فشرده ذخیره میکند. در سرعتهای کمتر از ۷۰ کیلومتردرساعت، سیستم هوای فشرده درگیرشده و بسته به نوع رانندگی، میتواند خودرو را به تنهایی به پیش براند و امکان خاموش شدن موتور بنزینی را فراهم آورد یا اینکه به همراه موتور بنزینی خودرو را به پیش براند.
باتشکر