رئیس دامپزشکی سرایان گفت: تاکنون تعداد 2 هزار و 888 نوبت سر دام سنگین در سرایان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند

علی صدیقی در ارتباط با واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین شهرستان سرایان اظهار داشت: واکسن آبله سال‌ها است به دام‌ها تزریق می‌شود، ولی این واکسن ایمنی بیش از شش‌ماه را دارد و نیاز به تکرار سالانه دارد.

این مسئول ادامه داد: تعداد 181 هزار و 533 نوبت سر دام سبک در مقابل بیماری آبله در این شهرستان واکسینه شدند.

تب برفکی از واگیرترین بیماری‌های دام است

رئیس دامپزشکی سرایان تصریح کرد: تب برفکی از واگیرترین بیماری‌های دام است که سبب خسارات اقتصادی قابل توجهی شده و میزان مرگ‌و‌میر در دام‌های بالغ در این بیماری کم، اما به دلیل ایجاد میوکاردیت ‌میزان مرگ‌و‌میر در دام‌های جوان در اثر این بیماری زیاد است.

صدیقی افزود: تاکنون تعداد 2 هزار و 888 نوبت سر دام سنگین در سرایان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه دام‌های سبک و سنگین در مقابل بیماری‌های آنتروتوکسمی، هاری و سل واکسینه شدند، متذکر شد: تاکنون 122 هزار و 337 نوبت سر دام سبک و سنگین علیه این بیماری‌ها واکسینه شدند.

خون‌گیری 330 نوبت سر دام سبک و سنگین در سال جاری

رئیس دامپزشکی سرایان از خون‌گیری 330 نوبت سر دام سبک و سنگین از ابتدای سال جاری در این شهرستان خبر داد.

صدیقی با اشاره به تست‌های آزمایشگاهی در میان دام‌ها از ابتدای سال جاری تاکنون یادآور شد: تاکنون آزمایشاتی شامل رزبنگال ( تشخیص بروسلوز و تب مالت) 213 مورد، آنتی‌بیوگرام (تعیین حساسیت آنتی‌بیوتیکی) دو مورد و تعیین عامل سقط جنین در دام سه مورد انجام شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون با آزمایشاتی که انجام شده بیماری بروسلوز (تب مالت) و طاعون نشخوارکنندگان کوچک در میان دام‌ها مشاهده شده است.

رئیس دامپزشکی سرایان با بیان اینکه بر همه مراحل تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های دامی در کشتارگاه‌های این شهرستان نظارت داریم، اذعان داشت: علاوه بر آن این اداره بر همه مراحل کشتار، بسته‌بندی و عرضه گوشت نیز نظارت دارد.

کشتار 2 هزار راس دام سبک و سنگین در سال جاری

صدیقی از کشتار 2 هزار و 564 راس دام سبک و سنگین از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: با کشتار این تعداد دام 62 هزار و 290 کیلوگرم گوشت استحصالی در شهرستان توزیع شده است.

وی به مجوزهای صادر شده در سال جاری برای حمل دام سبک و سنگین در سرایان اشاره کرد و گفت: تاکنون 7 هزار و 659 هزار مجوز برای حمل دام‌های سبک و 213 مجوز برای دام‌های سنگین در این شهرستان صادر شده است./س

برچسب ها: واکسیناسیون ، دام ، سرایان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.