دبير کل مجمع جهاني اهل بيت(ع) گفت: مجمع تقريب مذاهب اسلامي منشور وحدت را پيشنهاد کرده و بيش از سه هزار نفر آن را امضا کردند و اين تکليف ما است که فعاليت خود را در زمينه پيوند ميان مسلمانان قوت بخشيم.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران،‌ محمد حسن اختري دبير کل مجمع جهاني اهل بيت(ع) در دومين روز از بيست‌وششمين اجلاس بين‌المللي وحدت اسلامي گفت: هفته وحدت براي ايجاد انسجام و پيوستگي، همکاري و همياري بين مسلمانان از سوي رهبر فرزانه و بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران امام خميني(ره) نامگذاري شد تا عملا تاثير پيامبر بزرگ اسلام (ص) و بنيانگذاري براي ايجاد وحدت عملي بين مسلمانان ايجاد شود.

وي ادامه داد: خدا را سپاس‌گزاريم که توانستيم با يکديگر راهکارهاي ايجاد وحدت در جامعه اسلامي را به دست آوريم و اين وظيفه‌اي است که خداوند متعال به عهده علما، انديشمندان و رهبران امت اسلامي قرار داده و ما بايد شکرگزار خداوند باشيم و شکر خداوند انجام وظيفه ما در اين مسير است.

دبير کل مجمع جهاني اهل بيت(ع) تصريح کرد: براي همگان روشن است وحدت امت اسلام به عنوان يک اصل و ضرورت در دين مقدس اسلام و قرآن کريم در آيات متعدد مورد تاکيد قرار گرفته است و کتاب مقدس مسلمانان بر امر ايجاد وحدت و پيشگيري از اختلاف و تنازع در آيات مختلف تاکيد دارد.

اختري ادامه داد: خداوند متعال و دين اسلام براي امت اسلامي بالاتر از وحدت مسئله اخوت را معرفي فرموده و در آيات مختلف تاکيد شده که مومنان و پيروان پيامبر خدا با هم برادر هستند و اين يک درجه بالاتر از وحدت است.

وي افزود: خداوند متعال جامعه و امت اسلامي را يک خانواده قرار داده و زنان و مردان را برادران و خواهران معرفي کرده و اعضاي اين خانواده مي‌دانند که اين مسئله از نظر عقلي هم مسلم است.

دبير کل مجمع جهاني اهل بيت(ع) اظهار داشت: با آنکه در طول تاريخ حاکمان و پيامبران الهي اجازه فعاليت نمي‌دادند اما آنها همواره به جامعه خود نشان مي‌دادند که بايد به مسئله وحدت و عدم اختلاف و تنازع پايبند باشند و اين دستورات در طول تاريخ وجود داشته و ائمه اطهار بر آن تاکيد کرده‌اند.

وي ادامه داد: امروز من و شما به عنوان عالمان دين چه وظيفه‌اي بر عهده داريم علماي بسياري در طول تاريخ به سيره پيامبر گرامي اسلام (ص) تعصي و در اين زمينه فعاليت کردند.

اختري تصريح کرد:‌مجمع تقريب مذاهب اسلامي منشور وحدت را پيشنهاد کرده و بيش از سه هزار نفر آن را امضا کردند و اين مسئله بر ما تکليف بوده و ايجاب مي‌کند که فعاليت خود را قوت بخشيم چرا که مسلمانان در سراسر جهان گسترش يافته‌اند.

دبير کل مجمع جهاني اهل بيت(ع) در پايان خاطر نشان کرد: چرا عالمان دين در مقابل کشتار مسلمانان احساس وظيفه نمي‌کنند، مگر کسي مي‌تواند يک انسان کافر را به خاطر بي‌دين بودنش بکشد، کدام مذهب اسلامي اينها را تجويز کرده چرا ما در برابر اين جنايات اقدام نمي‌کنيم تمامي اينها وظايف ما است و اميدوارم بتوانيم با پيوند با يکديگر به راهکارهاي عملي دست يابيم و در مقابل تکفير و کشتار انسان‌هاي بي‌گناه ايستادگي کنيم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: منشور ، مذاهب ، وحدت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار