مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشورگفت: بیش از یک میلیون و 90 هزار خانوار در کشور عضو این صندوق هستند


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، سید مجید موسویان در حاشیه راه اندازی هشتمین سامانه الکترونیکی پرداخت حق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور در خراسان رضوی گفت: با اقدامات انجام شده از سوی صندوق مذکور و کارگزاران مربوطه، در برخی از استانها درصد پوشش افراد واجد شرایط به 70 درصد رسیده است.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور گفت: بیش از 15 هزار خانوار ماهیانه حدود 15 میلیارد ریال مستمری از این صندوق دریافت می کنند.

وی حق بیمه پرداختی از سوی افرادی که عضو این صندوق می باشند را 15درصد اعلام کرد و افزود : 10 درصد این مبلغ را دولت و پنج درصد مابقی را افراد مشمول بصورت سالانه پرداخت می کنند.

وی از تحت پوشش قراردادن کشاورزان مناطق شهری خبرداد و گفت : از ابتدای سال 92 کشاورزان و دامداران مناطق شهری نیز می توانند با پرداخت حق بیمه به عضویت این صندوق در آیند.

وی اظهارداشت: درحال حاضر بیش از سه هزار و 500 کارگزار در سراسر کشور آمادگی دارند تا افرادی که مایلند به عضویت در این صندوق هستند را تحت پوشش قرار دهند.

وی همچنین از راه اندازی سامانه سوابق بیمه شده های مشمول خبر داد و گفت: افراد می تواند با ارسال کد ملی خود به شمار 300027 از سوابق بیمه ای خود مطلع شوند/س

برچسب ها: صندوق ، بیمه ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.