مدیر کل گمرکات استان کرمان گفت : در ده ماهه اول سال جاری میزان واردات بیش از 70 هزار تن به ارزش قریب 355 میلیون دلار بوده که میزان واردات از لحاظ وزن 29 درصد و از لحاظ ارزش 56 درصد افزایش داشته است.

محسن مصطفایی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگارانِ کرمان با اشاره به عمده ترین کالاهای وارداتی استان افزود : این کالاها شامل لوازم و ماشین آلات صنعتی و مکانیکی ، لوازم صنعتی و برقی و اجزا و قطعات خودرو و ... می باشد که از کشور های امارات ، چین ، کره جنوبی و ... وارد شده است.

مصطفایی با بیان اینکه در در ده ماهه سال جاری نسبت به مشابه سال قبل ، صادرات گمرک استان کرمان از لحاظ وزن 25 درصد افزایش و از لحاظ ارزش 1 درصد کاهش داشته است ، تصریح کرد : میزان صادرات در ده ماهه اول سال جاری قریب 175 هزار تن با ارزش قریب 653 میلیون دلار است.

مدیر کل گمرکات استان کرمان اظهار داشت : این کالاها عبارتند از پسته و مغز پسته ، سنگ و کنستانتره مولیبدن ، مصنوعات مسی ، کاشی و سرامیک ، خرما و... بوده که از کشور های اروپایی ، امارات ، مالزی ، آسیای میانه و... صادر گردیده است .

مصطفایی خاطر نشان کرد : راه اندازی شبکه یارانه ای گمرک بم ، سامانه قضایی تحت وب گمرک کرمان و سیرجان ، سیستم اتوماسیون اداری تحت وب گمرک سیرجان و... از اقدامات انجام شده گمرکات استان در سال جاری می باشد.

وی با اشاره به اینکه گمرک استان کرمان در سال گذشته رتبه نخست را به خود اختصاص داده است ، یادآور شد : توسعه انبار های اختصاصی و راه اندازی کتابخانه تخصصی گمرکات استان کرمان ، اجرای پروژه فیبر قضایی گمرک بم و ... از اقدامات در حال انجام در گمرکات استان کرمان می باشد./س

برچسب ها: افزایش ، واردات ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.