دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد کشور گفت: 15 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور فعال است.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی در مراسم بهره برداری از ساختمان دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: این کانون ها در خط مقدم مبارزه با جنگ نرم دشمنان قرار دارند.
وی گفت : در برنامه پنجم توسعه یک سوم مساجد کشور باید دارای کانون ‌های فرهنگی و هنری باشند که این مهم تکلیفی بر دوش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دستگاه ها است.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود : رونق و شکوفایی مسجد در ایجاد و تداوم فرهنگ دینی بسیار مؤثر است، بنابراین لازم است مساجد با شیوه‌ها و ابزار نوین، رسالت دینی خود را انجام دهند.
حجت الاسلام سلیمانی گفت : در شرایط کنونی و تهاجم گسترده دشمن در فضای مجازی باید کارکرد های مساجد احیاء وتقویت شود .
وی افزود : دولت نهم و دهم و مجلس اهتمام و توجه ویژه ای به کانون های مساجد دارند و در این راستا توفیقات بسیاری نیز عاید شده است.
دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد کشور گفت : امام راحل (ره) از مسجد به عنوان یک شبکه اجتماعی قدرتمند بالا ترین استفاده را برای نجات ملت ایران از ظلم کرد.
حجت الاسلام سلیمانی، تعداد مساجد کشور را 68 هزار باب اعلام کرد و افزود: کشور به 72 هزار مسجد دیگر نیاز دارد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: جایگاه کانون های مساجد در جنگ نرم بسیار موثر و کارگشا است.
مشایخی افزود: برای مقابله با جنگ نرم دشمنان باید فضای مجازی را به خوبی رصد کرد زیرا که در این عرصه افکار و اندیشه های افراد مورد هجمه قرارمی گیرد.
وی گفت : طی سال های اخیر تحولات جدی در توسعه زیر ساخت های کانون های مساجد رخ داده و زمینه جذب جوانان فراهم شده است.
ساختمان دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی با 500 متر مربع زیربنا وصرف پنج میلیارد ریال اعتبار ساخته شده است./س
برچسب ها: کانون ، مسجد ، فعال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.