مسئول کميته زنان ستاد دهه فجر گفت: برنامه‌هاي در دست اجرا در سراسر کشور شامل بزرگداشت دهه مبارک فجر در سال 91 با اجراي بيش از 6228 برنامه در دو محور فرهنگي و اجتماعي برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، مريم مجتهد زاده مسئول کميته زنان ستاد دهه فجر در نشست خبري که صبح امروز در دفتر تبليغات شوراي هماهنگي انقلاب اسلامي برگزار شد، اظهار داشت: کميته زنان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي با همکاري مشاوران امور بانوان دستگاه‌هاي اجرايي و استان‌ها برنامه‌هاي متعددي را به خصوص در حوزه زنان براي اين مناسبت تدارک ديده تا بار ديگر به جهانيان ثابت کند زنان فهيم و بصير کشورمان همواره در برهه‌هاي خاص تاريخي و سرنوشت ساز مانند پيروزي رساندن انقلاب پرشکوه اسلامي در کنار مردان و با مقدم بر آنها حضور موثر و فعال داشتند.

مجتهد زاده در جهت معرفي کميته بانوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي گفت: به منظور فراهم سازي زمينه حضور و مشارکت پرشور قشر عظيم زنان کشور در امر برنامه ريزي و برگزاري هرچه باشکوهتر مراسم سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و آئين‌هاي بزرگداشت دهه فجر و آشناسازي هرچه بيشتر آنان را دستاورد انقلاب اسلامي، کميته زنان تشکيل شده است.

مسئول کميته بانوان ستاد دهه فجر در تشريح وظايف و ماموريت‌هاي اين کميته عنوان کرد: فراهم سازي زمينه‌ مشارکت فعالانه زنان در برگزاري مراسم دهه فجر، تبيين نقش زنان در پيروزي و تداوم انقلاب اسلامي، تبيين دستاوردهاي علمي، فرهنگي، ورزشي و .. طي سنوات پس از انقلاب و همچنين بهره گيري از تشکل‌هاي دولتي و غير دولتي مرتبط با زنان و انجام هماهنگي در جهت استفاده از توانمندي‌هاي زنان در همه عرصه‌ها و معرفي و تجليل از زنان تاثيرگذار در عرصه‌هاي علمي، پژوهشي، فني و سازندگي کشور از جمله ماموريت‌هاي کميته بانوان ستاد دهه فجر است.

رئيس مرکز امور زنان و خانواده رياست جمهوري بيان کرد: کميته زنان ستاد دهه فجر به عمومي و فراگير بودن برنامه‌ها، بديع، تازه و جوانگرا بودن تناسب با موضوع انقلاب اسلامي، تاثير گذاري برنامه‌ها در ترويج فرهنگ و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي و تقويت وحدت ملي و مقابله با جنگ نرم دشمنان و همچنين غني سازي محتواي برنامه‌ها و رعايت ارجحيت کيفيت و کميت و همچنين تلاش در راستاي فراگير سازي مراسم با همياري رسانه‌هاي ملي به منظور به تحرک وا داشتن هرچه بيشتر مراکز دولتي و غير دولتي توجه دارد.

وي محور برنامه‌هاي دهه مبارک فجر را مباحث فرهنگي و اجتماعي عنوان کرد و گفت: برنامه‌هاي در دست اجرا در سراسر کشور شامل بزرگداشت دهه مبارک فجر در سال 91 با اجراي بيش از 6228 برنامه در دو محور فرهنگي و اجتماعي برگزار خواهد شد که اين نوع برنامه‌ها پيرامون موضوعات علمي تحقيقاتي، تجليل، تقدير، جشن،‌ همايش و غيره است.

وي اظهار داشت: بيشترين برنامه در استان‌ها مربوط به استان خراسان رضوي با 959 برنامه و در دستگاه‌هاي اجرايي مربوط به وزارت نيرو با 232 برنامه تاکنون اعلام شده است.

مشاور رئيس جمهور اهم برنامه‌هاي در دست اجرا مرکز امور زنان و خانواده را در اين ايام اينگونه بيان کرد: دوشنبه 9/11/91 مراسم تجديد ميثاق با آرمان‌هاي بنيان گذار انقلاب اسلامي در حرم مطهر، حضور مسئولان مرکز امور زنان و خانواده، مشاوران دستگاه‌هاي اجرايي، همسران وزرا، بانوان ولايت مدار بسيجي و ديگر آحاد جامعه بانوان برگزار مي‌شود.

وي همچنين ادامه داد: حضور مرکز امور زنان و خانواده در نمايشگاه قانون اساسي، ديدار با خانواده شهدا در روز 16 بهمن که به عنوان انقلاب اسلامي، سبک زندگي اسلامي و تحکيم بنيان خانواده ناميده شده است در دستور کار قرار دارد.

مجتهد زاده گفت: همکاري در برگزاري مراسم ميهماني لاله‌ها و برگزاري همايش زن و خانواده توسط دبيرخانه انديشه راهبردي زن و خانواده که در مرکز امور زنان فعال هستند، با همکاري مرکز مطالعات و تحقيقات زنان دانشگاه تهران اقدام به برگزاري همايش زن و خانواده مي‌کند که اين همايش در هفته استقبال از دهه فجر در تاريخ دوشنبه  9 بهمن از ساعت 8 الي 17 در دانشگاه تهران برگزار مي‌شود.

رئيس مرکز امور زنان و خانواده رياست جمهوري وترکيب اعضاي کميته زنان ستاد دهه فجر و مسئوليت کميته در استان‌ها و شهرستان‌ها را اين گونه شرح داد: ترکيب و تعداد اعضا کميته در استان‌ها توسط مشاور استاندار و مدير کل امور بانوان و خانواده استانداري (به عنوان مسئول کميته) و در شهرستان‌ها توسط مشاور فرماندار و مدير کل امور بانوان و خانواده فرمانداري (به عنوان مسئول کميته) تعيين شده است.

وي افزود: مسئوليت کميته زنان ستاد دهه فجر به عهده مرکز امور زنان و خانواده رياست جمهوري و مشاور رئيس جمهور و رياست مرکز مذکور به عنوان مسئول اين کميته تعيين شده است.

مسئول کميته زنان ستاد دهه فجر خاطر نشان کرد: اين کميته مفتخر است در آخرين سال دولت دهم به همراه ملت مبارز کشورمان با شکوه هرچه تمامتر به گراميداشت اين ايام به مبارک که نقطه عطف مهمي براي بانوان کشورمان بود؛ برود و همينجا لازم مي‌دانم که از همه عزيزاني که در با شکوه‌تر شدن اين مراسم در جاي جاي ميهن اسلامي تلاش مي‌کنند؛ تشکر کرده و براي همه عزت و افتخار مسئلت نمايم.

مشاور رئيس جمهور برنامه‌هاي ايام دهه فجر را به شرح زير تشريح کرد:

- پنج شنبه 12 بهمن 91 برنامه انقلاب اسلامي، پيامبر اعظم (ص) و استقرار حکومت اسلامي
- جمعه 13 بهمن 91 برنامه انقلاب اسلامي، طليعه ظهور و حکومت جهاني حضرت مهدي (عج)
- شنبه 14 بهمن 91 روز فناوري فضايي: انقلاب اسلامي جوانان و خود باوري
-يکشنبه 15 بهمن 91 برنامه انقلاب اسلامي، معنويت و پايبندي به ارزش‌هاي اسلامي
- دوشنبه 16 بهمن 91 برنامه انقلاب اسلامي، سبک زندگي اسلامي و تحکيم بنياد خانواده
- سه شنبه 17 بهمن 91 برنامه انقلاب اسلامي، توليد ملي و اقتصاد مقاومتي
- چهارشنبه 18 بهمن 91 برنامه انقلاب اسلامي، اقتدار و امنيت پايدار
- شنبج شنبه 19 بهمن 91 برنامه (روز نيروي هوايي) انقلاب اسلامي، ايثار و شهادت
- جمعه 20 بهمن 91 برنامه انقلاب اسلامي، وحدت ملي، اعتلاي تمدن اسلامي
- شنبه 21 بهمن 91 برنامه انقلاب اسلامي، استکبار ستيزي و بيداري اسلامي
- يکشنبه 22 بهمن 91 روز پيروزي انقلاب اسلامي 1357 با عنوان انقلاب اسلامي، استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار