دبیر جشنواره به دلیل گلایه های خبرنگاران مبنی بر نمایش فیلم ها از 2 بعد از ظهر خواستار تغییر جدول نمایش فیلم ها از دبیرخانه جشنواره شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران حاضر در محل دومین نشست خبری جشنواره سی و یکم در فرهنگسرای ارسباران با حضور محمدرضا عباسیان دبیر جشنواره و یزدان عشیری مدیر روابط عمومی و طراحان پوستر جشنواره برگزار شد، در ابتدای این نشست یزدان عشیری مدیر روابط عمومی جشنواره گفت: سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با همدلی و تعامل اهالی سینما و فعالان عرصه رسانه و همچنین ستاد خبری روند بسیار خوبی را با تمام فرازها و نشیب ها پشت سر گذاشته است.
وی ادامه داد: همه برای تدارک ضیافت و تحویل سال سینمای ایران قدم برداشته و طی چند روز آینده شاهد برپایی دوره دیگر از این رویداد بین المللی هستیم.
عشیری تصریح کرد: جشنواره فرصت بسیار مغتنمی برای نویسندگان منتقدان و اهالی رسانه است.
در ادامه این نشست که با استقبال بسیار خوب و باشکوه اهالی رسانه برگزار شد، محمدرضا عباسیان دبیر سی و یکمین دوره بین المللی جشنواره فیلم فجر گفت: با میزبانی تالار وحدت یازده بهمن ماه به استقبال افتتاحیه این دوره جشنواره با همراهی اهالی هنر، رسانه و جمع کثیری از هنرمندان خواهیم رفت.
دبیر جشنواره با اشاره به انتشار جدول نمایش فیلم ها زودتر از موقع افزود: امسال جدول نمایش فیلم های جشنواره زودتر از موعد مقرر منتشر شده و تغییری در آن تحت هیچ شرایطی پیش نخواهد آمد.
اما این موضوع به همین جا ختم نشد و درخواستی بود که از سوی خبرنگاران بسیاری مطرح شد.
آن ها با ابراز گلایه به عباسیان گفتند اهالی رسانه و خبرنگاران با طراحی جدول نمایش نمی‌توانند در جلسات پرسش و پاسخ و نمایش فیلم ها به دلیل تداخل به طور همزمان شرکت کنند این موضوع به قدری از سوی خبرنگاران مطرح شد که عباسیان خطاب به آن ها گفت: ما به خاطر راحتی اصحاب رسانه و جمع بندی دبیرخانه این جشنواره به این نتیجه رسیدیم اما با توجه به شرایط پیش آمده از یزدان عشیری و دبیرخانه جشنواره می‌خواهم بار دیگر در خصوص جدول نمایش به بحث و گفتگو بپردازند.

عباسیان ادامه داد: امسال 15 فیلم سینمایی در بخش نگاه اول، 25 فیلم در بخش مسابقه سودای سیمرغ، 9 فیلم در بخش خارج از مسابقه و جمعا 132 فیلم در بخش‌های مختلف بین المللی به نمایش در خواهد آمد.
عباسیان همچنین با اشاره به حضور 193 مهمان خارجی در جشنواره اظهار داشت: در بخش بین الملل جشنواره 193 مهمان از کشورهای خارجی و نمایندگانی از کمپانی هایی که در بازار فیلم جشنواره شرکت دارند، حضور خواهند داشت.
عباسیان در پاسخ به این پرسش خبرنگاران مبنی بر چینش نامناسب فیلم های سینمایی گفت: طبق برنامه ریزی‌های دبیرخانه و همچنین تجارت سالیان گذشته به هنگام نمایش فیلم های سینمایی در برج میلاد، سانس صبح حذف شده گرچه مشکلات مالی نیز در این زمینه بی‌تأثیر نبوده است.
وی همچنین در خصوص پذیرفته شدن دو فیلم سینمایی "زندگی مشترک آقای محمودی و بانو" و همچنین فیلم سینمایی " همه چیز برای خروش" گفت: آیین ‌نامه جشنواره فیلم فجر چند ماه قبل منتشر و اعلام شده که فیلم‌های خارج از مسابقه را در آیین‌نامه جشنواره پیش‌بینی کرده بودیم.
دبیر جشنواره افزود: امسال با توجه به اینکه بخش خارج از مسابقه نداریم، تعدادی فیلم در بخش سودای سیمرغ خارج از مسابقه پذیرفته خواهد شد و این موضوع پیش‌بینی دبیرخانه جشنواره است.
وی ادامه داد: اما فارغ از اسامی که نام برده شد، از نظر دبیرخانه هیچ فیلمی مشکل ممیزی نداشته و اگر فیلمی امتیاز لازم برای حضور در جشنواره را کسب کرده به طور قطع پذیرفته شده است.
عباسیان گفت: همچنین ما فیلمی را برای نمایش در بخش خارج از مسابقه خواستیم که تهیه کننده آن اثر را قبول نکرد.
در ادامه یزدان عشیری در خصوص کارت‌های خبرنگاران گفت: کارت های خبرنگاران صادر شده و امروز از سوی روابط عمومی جشنواره با آنها تماس گرفته خواهد شد و اهالی رسانه فردا می توانند کارت های خود را دریافت کنند.
عباسیان همچنین با اشاره به فشردگی سانس 16:30 و 18:30 فیلم های سینمایی یکی از دلایل دیگری که برای این جریان وجود داشت درخواست مستند‌سازان بود تا مستندهای آنها دیده شود در نتیجه سانس 16:30که بعد از آن جلسه پرسش پاسخ است و سانس 19:30 کمی فشرده‌تر هستند.
شایان ذکر است پس از مطرح شدن سوالاتی از سوی خبرنگاران از پوستر جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و سیمرغ بلورین که از جنس کریستال طراحی شده بود با حضور خالقان آن اثر" ابراهیم حقیقی" و " بیژن جناب" و همچنین بهرام عظیمی که آنوس جشنواره را طراحی کرده بودند رونمایی به عمل امد.
بهرام عظیمی پس از دیدن انوس جشنواره گفت: طی صحبت هایی که با عباسیان دبیر جشنواره انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که چیزی را باید طراحی کنیم تا مخاطبانی که قرار است در طی روز چندین بار آن را ببینند دل‌آزرده نشوند در نتیجه آنوسی بدون کلام به همراه ساخت موسیقی توسط فردین خلعتبری ساخته شد.
وی ادامه داد: آنوس جشنواره در 37 ثانیه ساخته شد .
همچنین پس از رونمایی از سیمرغ کریستالی جشنواره "ابراهیم حقیقی" خالق این اثر گفت: اولین بار سیمرغ جشنواره در سال 64 طراحی شد و با توجه به امکانات ان زمان سراغ برنز و کریستال رفتیم گرچه مفاهیمی پشت این سیمرغ وجود داشت که باید بازتاب دهنده نور باشد که ما از همان سالیان اولیه جشنواره به دنبال شیشه برای طراحی سیمرغ می گشتیم.
از سال 66 به بعد سیمرغ جشنواره پایدار شد و در پی اینکه در نظر بنیاد فارابی این قضیه مطرح بود.
وی ادامه داد: می دانید کشور "چک" بهترین سازندگان کریستال در جهان هستند اما با تماس با آنها نمونه مطلوب این سیمرغ یال گذشته واقع نشد و قدری دیر نمونه‌کار به دلیل تعطیلات ژانویه به دست ما رسید.
حقیقي ادامه داد: در نهایت امسال با همیاری دوستان برای اولین بار سیمرغ بلورین جشنواره از حسن کریستال ساخته شده که سال آینده با کیفیت بهتری و ارزشمندتر به نمایش در خواهد آمد. /ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار