نخستین جشنواره پیامک ادبی قرآنی از سری برنامه‌های دومین جشنواره بین‌المللی قرآنی آیات برگزار می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در میان اقشار تاثیرگذار جامعه و نسل جوان، گسترش درک معارف جذاب و معنوی قرآن و مشارکت حداکثری مردم در فعالیت های قرآنی، تلفیق توانمندی‌های سنتی و مدرن فعالان قرآنی کشور، استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی برای خلق متن‌های کوتاه وکوتاه نویسی ادبی و شناسایی و ارج نهادن به تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر ادبی در حوزه قرآن کریم و اهل بیت (ع) و کمک به انتشار گسترده این آثار برگزار می‌شود.

محورهای این جشنواره دو بخش را شامل می شود. بخش نخست با عنوان صفات انسان شامل انسان خوب و انسان بد از منظر قرآن، سیمای انسان ها در قیامت، سیمای بدکاران، سیمای نیکوکاران، سیمای مومنان، سیمای بی حجابان، سیمای منافقان، سیمای عالمان بی‌عمل، سیمای غیبت کنندگان، سیمای اهل بیت در قرآن، ‌ جلوه های عبودیت انسان، یاد قیامت و رستاخیز، شکرگزاری، امید، تلاش، توکل، ایثار و شهادت، جایگاه انسان در قصص قرآنی است. بخش دوم هم با عنوان ویژگی های اخلاقی، آیات مرتبط با فضایل اخلاقی، مهرورزی، صبر و بردباری، قدرشناسی، خضوع و فروتنی، احترام به والدین، ‌ آیات مرتبط با رذایل اخلاقی، غرور، ناسپاسی، غیبت، تهمت، ریا و استهزاء را شامل می شود.

متن پیامک های ارسال شده باید شامل تک بیت، مصرع یا جمله ای زیبا و تاثیرگذار باشد که برای نخستین بار آفریده و متن پیامک باید بین 25 تا 181کاراکتر بدون احتساب فاصله بین کلمات و در برگیرنده مشخصات ارسال کننده آن باشد. علاقمندان می توانند پیامک های خود را تا یازدهم بهمن به شماره 100010005 ارسال کنند. این جشنواره توسط مرکز روابط عمومی، اطلاع رسانی و امور بین الملل معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با گستره سراسری برگزار می شود. /س

برچسب ها: برگزاری ، نخستین ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.