هيئت شوراي امنيت سازمان ملل متحد امروز يکشنبه با هدف حمايت از عبدالربه منصور هادي رئيس جمهور يمن وارد صنعا پايتخت يمن شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه ، اين هيئت که قرار است ديداري کوتاه از يمن داشته باشد بعد از ورود به صنعا بلافاصله رهسپار کاخ رياست جمهوري اين کشور شد.
  هيت شوراي امنيت سازمان ملل قرار است در اين سفر بي سابقه با رئيس جمهور و دولت آشتي ملي يمن که از فوريه 2012 ميلادي زمام امور را در اين کشور شبه جزيره عرب بر عهده گرفته است ديدار و گفتگو کند.
اين هيئت همچنين با اعضاي کميسيون بازسازي ارتش و نيروهاي امنيتي يمن که همچنان نزديکان علي عبدالله صالح رئيس جمهور سابق يمن در آن بيشترين نفوذ را دارند ديدار خواهد کرد.
جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل متحد به يمن گفت: اين ديدار به نشانه همبستگي با مردم يمن و حمايت از رئيس جمهور جديد اين کشور تدارک ديده شده است.
اين فرستاده در پيامي در تلويزيون دولتي يمن اظهار داشت: اين ديدار به علاوه پيامي گويا براي تمامي کساني است که تصور مي کنند مي توانند مانع ادامه روند سياسي يمن بشوند.
دولت جديد يمن به علت خويشتن داري جدايي طلبان سني مذهب، مداخله هواداران علي عبدالله صالح و اقدامات خوشنت آميزي  در جنوب و شرق يمن را که اغلب به نيروهاي القاعده نسبت داده مي شود  در پيشبرد کنفرانس گفتگوي ملي دچار مشکل است.
هدف از اين گفتگوها تدوين قانون اساسي جديد يمن و مهيا کردن شرايط براي برگزاري انتخابات در پايان دوره دو ساله فعاليت دولت انتقالي در فوريه سال دو هزار و چهارده ميلادي است.
شوراي امنيت سازمان ملل متحد دوازده ژوئن به اتفاق آرا قطعنامه اي را به تصويب رساند و در آن بدون اشاره به هواداران صالح، جنبش هايي را که دوران انتقال سياسي در يمن را به خطر مي اندازند تهديد به مجازات کرد.



برچسب ها: بین الملل ، سازمان ، ملل ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار