عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با بیان اینکه بخش خصوصی با مشکل مواجه است، گفت: با تحریم های اخیر مشکلات این بخش دو چندان شده و نیازمند حمایت های دولت است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ عباس کریمی صبح یکشنبه در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی بیرجند بیان کرد: علی رغم تاکیدات رهبری مبنی بر حمایت از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اما بخش تولید و بخش خصوصی مورد غفلت قرار گرفته است.

وی خواستار توجه علمی و کارشناسی به مشکلات فرآوری تولید کنندگان و بخش خصوصی شد و افزود: نگاه واقع بینانه و منطقی می تواند خواسته های فعالان اقتصادی را جامع عمل بپوشاند.

تسهیل روند تجارت در گمرکات استان

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی نیز در این نشست با بیان اینکه دیدگاه گمرک استان به سمت تسهیل روند تجارت است، گفت: گمرگ خراسان جنوبی تمام تلاش خود را در راستای تسهیل امور تجار و بازرگانان استان انجام می دهد تا خراسان جنوبی جایگاه و شأن واقعی خود را در تجارت پیدا کند.

محمد علی خاشی بیان کرد: در چند ماه اخیر شاهد تلاطم در بازار بوده ایم اما باید توجه داشت بسیاری از سیاست های دولت در راستای شرایط تحریم و منافع ملی و داخلی است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی تصریح کرد: طبق بخشنامه، از ابتدای بهمن جاری محصولات هر استان در همان استان اظهار می شوند که این امر برای جلوگیری از ترافیک شدید در مرزهای کشور است.

وی با بیان اینکه باید زیر ساختهای ترانزیتی در استان فراهم شود، افزود: مشکلات پیش روی بازارچه ماهیرود که از بازار چه های فعال استان است باید به مرکز منعکس شود تا زیر ساختهای آن فراهم شود.

خاشی بااشاره به اینکه قراربود سالن تجاری بازارچه مرزی ماهیرود در دهه فجر افتتاح شود، ادامه داد: به دلیل مشکلات اعتباری این پروژه هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است./س

برچسب ها: حمایت ، بخش ، خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.